piątek, 29 sierpnia 2014

Spaghetti z mozzarellą i gremolatą

Gremolata to włoski wynalazek. Składa się w wersji podstawowej z czosnku, pietruszki i cytryny. Ja swoją trochę urozmaiciłam. Zresztą taką właśnie "posypkę' bardzo często dodawałam do mozzarelli (podawanej w plastrach). Ale dziś dorzuciłam makaron i powstało całkiem fajne danie. Ostre dzięki chilli ale mozzarella jest dość mdła więc trochę ostrości się jej przyda. To bardzo szybkie danie. Jedno z szybszych jakie zrobiłam. Zajmuje dokładnie tyle czasu ile gotuje się makaron. Gremolata jest także świetna na tostach i kanapkach.




















Składniki:
ok 100 g makaronu spaghetti na osobę
duża kulka mozzarelli (lub dwie mniejsze)
garść zielonych oliwek (mogą być też czarne)
4 ząbki czosnku
skórka otarta z połowy cytryny
oliwa
chilli w płatkach (wg uznania)
sól
pieprz

Wykonanie:
Makaron ugotuj al dente w osolonej wodzie (zgodnie z przepisem na opakowaniu). Mozzarellę pokrój w plastry. Oliwki posiekaj, czosnek drobno pokrój i wymieszaj z oliwą, skórką cytrynową, chilli, solą i pieprzem. Na ugotowanym makaronie rozłóż plastry mozzarelli i posyp gremolatą. Posyp płatkami chilli i skrop oliwą.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz