wtorek, 3 marca 2015

Chimichanga

"Co tu się dzieje Wąski??!!"- tak..ten cytat z Killera chyba najlepiej obrazuje to o czym pomyślałam dziś rano gdy wyszłam z sypialni i zerknęłam przez okno. Śnieg?! Gdzie? Jak? Którędy? Dlaczego? A gdzie się słońce podziało? Taaak...wiem, że już prawie nie ma po nim śladu... ale mimo to obraz zaśnieżonego świata nie był tym czego się spodziewałam. No ale to pogoda i nie mam na nią wpływu... Szukam pocieszane i ciepła w kuchni.. A inspiracje do gotowania można znaleźć wszędzie. Pierwszy raz o czymś co nazywa się chimichanga usłyszałam...w serialu "Dwóch i pół'. Poszperałam, zrobiłam i zakochałam się bez pamięci. Chimichanga to meksykańskie danie. I jak to przy takich daniach bywa..zniesie wszystko co naładujemy do środka. Nooo może prawie.. U mnie wersja z mięsem mielonym- wołowym ale kurczak też się sprawdzi. Można podawać ją z ryżem ale nam wystarczyła jako samodzielne danie.. Pyszności!




















Składniki:
3/4 szklanki czerwonej fasoli (suchej lub z puszki)
500 g wołowego mięsa mielonego
1 czerwona papryka (pokrojona w kawałki)
1 cebula
4 tortille
sos chili (wg gustu)
puszka pomidorów (w sezonie można użyć świeżych)
cheddar starty- lub inny ser
łyżeczka nasion kolendry (utłuczonych w moździerzu)
szczypta kuminu rzymskiego
sól
pieprz
olej do smażenia (u mnie ryżowy)

opcjonalnie: masło z awokado, ryż, sos chili

Wykonanie:
Jeśli używasz suchej fasoli pozostaw ją na noc w wodzie żeby napęczniała a następnie gotuj aż będzie miękka. Cebulę pokrój w półplasterki i podsmaż przez minutę. Wrzuć mięso i smaż aż się przypiecze. Dodaj sól, pieprz, przyprawy, sos chili, pomidory, paprykę i ugotowaną fasolę. Wymieszaj i smaż przez chwilę. Placki tortilli przygotuj zgodnie z opisem na opakowaniu. Podgrzana tortilla łatwiej się zwija. Gdy będą ciepłe i giętkie na środek połóż farsz. Najlepiej rozłóż farsz na tyle tortilli ile planujesz zrobić. I zwijane. Zwijaj boki do środka tworząc paczuszkę (najpierw zwiń górę i dół do środka następnie prawy i lewy bok. Smaż łączeniem do dołu na dobrze rozgrzanej patelni na którą wylej ok 2 cm oleju. Przewróć na drugą stronę i także chwilę podsmaż. Uważaj żeby placki się nie spaliły. Posmaruj awokado i posyp serem. Podawaj natychmiast po przygotowaniu.

Smacznego!


Meksyk od kuchni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz