niedziela, 8 marca 2015

Sałatka z karmelizowanym fenkułem, krewetkami, rukolą, pomarańczą i serem pleśniowym

Przyznaję bez bicia.. aktualny czas nie jest dla mnie czasem w którym jestem w szczytowej formie. Moja forma jest żadna i nic mi się nie chce. Pogoda nie pomaga. Wokół mnie dzieją się same absurdy i robię się coraz bardziej marudna. Widzę to, mam tego świadomość i walczę z tym jak się da. Wychodzę z domu, myślę pozytywnie i przygotowuję pyszne jedzenie. Uwielbiam wszystko co karmelizowane. Karmelizowana cebulakarmelizowany por i teraz fenkuł. Pycha! Dobre jedzenie naprawdę poprawia nastrój:)





















Składniki:
garść rukoli
pół pomarańczy
250 g krewetek koktajlowych (mrożone trzeba rozmrozić)
1 fenkuł (pokrojony w cienkie półplasterki)
łyżeczka brązowego cukru
1/3 szklanki białego wina
pół krążka sera camembert
sól
pieprz
olej sezamowy

Wykonywanie:
Rukolę rozłóż na talerzu. Krewetki wrzuć na wcześniej rozgrzana patelnię z olejem.  Podlej je winem i poczekaj aż odparuje. Krewetki powinny zmienić kolor. Dodaj sól i pieprz. Wymieszaj. Na innej patelni rozgrzej trochę oliwy i wrzuć fenkuł. Dodaj cukier i smaż na niewielkim ogniu aż zmięknie i nabierze słodkiego smaku. Nie przyśpieszaj tego procesu i uważaj żeby go nie spalić. Gdy przestygnie rozłóż fenkuł na rukoli. Dodaj krewetki, pokrojone na kawałki pomarańcze i pokrojony ser camembert. Polej olejem sezamowym.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz