niedziela, 28 lutego 2016

Błyskawiczne ciasto z borówkami

Jeśli zdarza Wam się wpadać tutaj w miarę regularnie lub mieliście okazję przejrzeć kilka przepisów to wiecie, że raczej mało u mnie ciast. Skłaniam się raczej ku ciasteczkom lub szybkim deserom. Ciasta.. no cóż zjem ale jakoś... się nie składa. Jest to zaskakujące, bo moja mama piekła ciasto co weekend i nie wyobrażałam sobie kiedyś, że mogłoby być inaczej. Dziś nie jestem już tak kategoryczna. Czasem zrobię jakieś ciasto, ale to raczej z jakiejś większej okazji. Jednak coś mnie napadło i upiekłam to ciasto. Jest mega szybkie, super proste i naprawdę smaczne. Wszelkie drobne owoce sprawdzą się tutaj znakomicie. Ja postawiłam na borówki, bo mój syn je wręcz uwielbiam. I to właśnie je wygrzebałam jeszcze z zamrażarki, ale porzeczki, jagody czy maliny będą super. Prościej już być nie może. 





















Składniki:
100 g miękkiego masła
200 g mąki pszennej
łyżeczka proszku do pieczenia
80 g cukru
1 jajko
300 g drobnych owoców- mrożone trzeba rozmrozić

Wykonanie:
Wszystkie składniki- oprócz owoców, wrzuć do miski i wyrób ciasto. Gdy będzie już odstawać od miski wylep nim formę- wysmarowaną masłem. Rozłóż na cieście dobrze wysuszone owoce (ważne). Piecz w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez ok 30-40 minut aż ciasto będzie rumiane. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz