poniedziałek, 22 lutego 2016

Naleśniki z mąki z ciecierzycy z rukolą, awokado i pomidorami

Jakiś czas temu obawiałam się mąk bezglutenowych. No bo jak to tak.. Nie ten smak, problem z przewracaniem np. naleśników- w końcu co gluten to gluten:P Myślę jednak, że nie ma się czego bać. A mąkę z ciecierzycy naprawdę polubiłam. Zdecydowanie pasuje do przepisów bardziej wytrawnych. Ma dość specyficzny smak i zapewne nie wszystkim będzie smakowała, ale warto ją spróbować. Ja poszłam na łatwiznę absolutnie. Oczywiście naleśniki. Ale chyba najłatwiej mi wtedy "poznać" nową mąkę. W przypadku mąki z ciecierzycy możecie odnieść wrażenie, że podczas mieszania, dzieje się z nią coś dziwnego i coś jest nie tak. Ale spokojnie dajcie jej szansę:) Moje naleśniki podałam z sosem czosnkowym, rukolą, awokado i pomidorami, ale dodanie innych warzyw i np. usmażonego kurczaka to też pomysł godny rozpatrzenia. 





















Składniki:
ciasto naleśnikowe:
160 g mąki z ciecierzycy
500 ml wody
szczypta soli
pół łyżeczki suszonego tymianku
pół łyżeczki suszonego rozmarynu
2 łyżki oleju

środek:
rukola
pomidor
awokado 
sos czosnkowy (lub inny ulubiony)

Wykonanie:
Składniki na ciasto wymieszaj dobrze w misce, przykryj i odstaw na noc do lodówki. Rano wymieszaj ciasto i smaż naleśniki z obu stron aż będą rumiane. Przewracaj je delikatnie. Rukolę i pomidora pokrój w kawałki. Na każdym naleśniku rozsmaruj odrobinę sosu czosnkowego, posyp rukolą i rozłóż awokado i pomidora. Zwiń naleśnik.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz