niedziela, 18 czerwca 2017

Francuskie ciasteczko faszerowane karmelizowanym porem z mozzarella i jajkiem sadzonym

Wczoraj minęły mi kolejne urodziny! Kolejny fantastyczny rok za mną. Mam dwa przemyślenia w związku z tym. Po pierwsze cholernie dobrze, że wiedzieć, że otaczam się ludźmi, którzy dokładnie wiedzą czego chcę i czego mi życzyć. Dobrze mnie znają i naprawdę miło jest czytać czy słuchać życzeń, które czuję, że nie są tylko regułką, ale czymś więcej. Takie po prostu dla mnie:) A po drugie wiedzą lepiej czego chcę niż ja sama:D To właściwie dotyczy prezentów jakie dostałam. To się nazywa umiejętność czytania w myślach, albo.. po prostu patrząc na punkt pierwszy..dobrze mnie znają:D To naprawdę cudny czas dla mnie:) Niezwykle kolorowy i dobry.
Ale czas wrócić do przepisu. Zrobiłam bardzo fajną rzecz. Naprawdę:D Ciasteczko francuskie faszerowane karmelizowanym porem, a na nie położyłam trochę mozzarelli i jajko sadzone. Pomysł okazał się super smaczny! Jestem zachwycona! Pyszności!!























Składniki:
ciasto francuskie
jajko
mozzarella
por
szczypta soli
szczypta cukru
ocet balsamiczny
masło


Wykonywanie:
Por pokrój w półplasterki. Podsmaż go na maśle, a jak zmięknie dodaj cukier (ok 1 płaskiej łyżeczki), sól i pieprz. Wymieszaj i dolej ok łyżki octu balsamicznego. Smaż aż por będzie bardzo miękki- uważaj, żeby się nie przypalił. Odstaw do wystudzenia. Z ciasta francuskiego wytnij 3 kwadraty (na jedno ciasteczko:)). Ułóż (od razu możesz ułożyć na blaszce do pieczenia) jeden kwadrat ciasta francuskiego, połóż na nim trochę pora, przykryj kolejnym kwadratem i widelcem, robiąc przy okazji wzorek, złącz je ze sobą. Przekłuj w kilku miejscach. Znowu ułóż trochę pora, przykryj trzecim kwadratem i znowu złącz ze sobą używając widelca. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na ok 15 minut. Do momentu gdy ciasto będzie upieczone. Mozzarelle porwij w rękach. Przygotuj jajko sadzone na maśle. Gdy ciasto francuskie się upiecze, posyp je mozzarella i przełóż jajko. Posyp odrobiną soli i ewentualnie papryczką chili.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz