niedziela, 4 czerwca 2017

Placki z surowej kaszy gryczanej ze szpinakiem, cukinią i jajkiem sadzonym

Od zawsze przechodzę różne kulinarne etapy i fascynacje. Od jakiegoś czasu nastąpił okres, w którym postanowiłam jeść super, ekstra zdrowo. Mój dzień rozpoczyna się o 5:30.  Wypijam wówczas koktajl lub różne zdrowotne mieszanki ziołowe ćwicząc jogę, i tak zaczynam każdy dzień. Powoli i spokojnie. Pamiętam czas kiedy mój syn miał kilka miesięcy i pobudka o 5:30 była karą, przekleństwem i czymś, na co nie chciałam się zgodzić. A teraz sama wstaję o tej porze, z własnej nieprzymuszonej woli. Nawet w sobotę, bez budzika. Życie bywa zaskakujące. To pokazuje, jak bardzo się zmieniłam. I to duży plus. 
Surową kaszę gryczana bardzo lubię. Z truskawkami i żurawiną lub z kakao, bananem i syropem klonowym. Ostatnio jednak poszłam o krok dalej, i przygotowałam placki. Dodałam do nich w zasadzie tylko jajko, i nie miałam najmniejszego problemu z przewracaniem. Przygotowałam do nich szpinak i cukinię, a na to położyłam jajko sadzone. Myślę, że warto spróbować:) 





















Składniki:
na placki:
szklanka surowej niepalonej kaszy gryczanej
1 duże jajko
woda

pół cukinii
2 garście szpinaku
sól
pieprz
jajko

Wykonywanie:
Kaszę zalej wodą i odstaw na ok godzinę. Następnie przełóż do blendera i zmiksuj odsączoną kaszę. Dodaj do niej jajko, wymieszaj i usmaż placki. Możesz posolić. Ja nie używam żadnego oleju do smażenia, bo swoje placki smażę na naleśnikarce.
Cukinię pokrój w kawałki lub plastry- użyłam obieraczki do warzyw, i wrzuć na patelnię z odrobiną oleju kokosowego. Podsmaż chwilę i dodaj szpinak. Gdy tylko zmniejszy objętość przełóż całość na placki i na tej samej patelni (dodaj trochę oleju kokosowego), przygotuj jajko sadzone. Przypraw je solą i pieprzem i ułóż na plackach z warzywami.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz