piątek, 2 czerwca 2017

Jaglany słoik z burakiem, jabłkiem i syropem klonowym

Jakiś czas temu dostałam herbatę o smaku buraka i jabłka. Zastanawiałam się, czy takie połączenie sprawdzi się w innej konfiguracji, i... wyszło doskonale. A ponieważ uwielbiam kaszę jaglaną, użyłam właśnie jej. Do tego odrobina syropu klonowego i przyznam się, że przepadłam. Pieczony burak i pieczone jabłko współgra ze sobą znakomicie. I choć może to brzmieć dziwnie, jest naprawdę smacznie. Zdecydowanie polecam.





















Składniki:
ugotowana kasza jaglana (u mnie ok szklanki)
mały burak
pół dużego jabłka
garść migdałów
syrop klonowy

Wykonywanie:
Buraka i jabłko umyj, obierz i pokrój w kawałki. Rozłóż na foli aluminiowej i zwiń w kulkę. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piecz ok 20 minut. Sprawdź po tym czasie czy burak jest miękki.  Jeśli tak, odstaw całość do wystudzenia. Jeśli używasz słoika kaszę przełóż do niego. Wlej odrobinę syropu klonowego i przełóż buraka z jabłkiem. Posyp migdałami. Zakręć i wstaw do lodówki. Rano nie zapomnij o swoim śniadaniu:)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz