środa, 28 czerwca 2017

Jajecznica z batatami, cukinią i chili

Jestem w trakcie przygotowywania się do wakacji. Wybywamy na 2 długie tygodnie, podczas których mam w planie nawet nie myśleć o gotowaniu. Czy mi się uda? Na pewno, bo choć kocham gotować, to niezwykle cenię sobie ten czas, kiedy ktoś robi to za mnie. Nie lubię gotować pod presją, a to czasem w życiu codziennym się zdarza. Lubię w kuchni czasami trochę powydziwiać. Nie zawsze tak jest. Czasem mam ochotę użyć tylko 3 składników i nie kombinować za bardzo, a czasem mam totalne odpały i kombinuję mocno. Tak było i teraz. Przygotowałam wyjątkowo pyszna jajecznicę na śniadanie. Dodałam do niej podsmażoną cukinię i podsmażone bataty. I sama chyba nie spodziewałam się, że to wyjdzie tak smacznie. No dobrze, zgadam się podsmażanie cukinii i batatów może nie wydawać się zbyt kuszące, zwłaszcza rano, ale uwierzcie całość jest tak pyszna, że jestem gotowa to znieść:) 





















Składniki (dla 2 osób):
pół dużego batata
pół cukinii
6 jajek
ostra papryczka- u mnie habanero- pokrojona w kawałki
szczypiorek
sól
pieprz

Wykonywanie:
Batat pokrój w drobna kostkę. Cukinię obieraczką do warzyw pokrój w cienkie plastry. Wrzuć bataty na patelnię z odrobiną oleju i smaż aż zmiękną. Dodaj cukinię i smaż przez chwilę aby cukinia pozostała jędrna. Jajka rozbij do miseczki dodaj sól i pieprz i lekko wymieszaj. Wlej jajeczną masę do warzyw i smaż, aż jajecznica będzie ścięta tak jak lubisz. Przełóż na talerz posyp papryczką i szczypiorkiem. Podawaj natychmiast po przygotowaniu. 

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Wow, niesamowicie smacznie wygląda ta jajecznica. Zawsze robiłam ją całkiem inaczej, muszę sróobować z tymi batatami i cukinią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki! Pozdrawiam wakacyjnie 😊

    OdpowiedzUsuń