piątek, 20 listopada 2015

Curry z nerkowców i kurczaka

Rok temu o tej porze wiedziałam, że ferie spędzę w Tajlandii. Dwa lata temu wiedziałam, że odwiedzimy Maroko. To poprawia humor gdy za oknem jest deszcz. Tęsknię za ciepłem i za słońcem. Póki co słońce muszę zapewnić sobie sama- gotując. Jednym z krajów który jest na mojej liście "Do odwiedzenia" jest Sri Lanka. Odwiedzą ją więc póki co kulinarnie. I jestem z tego bardzo zadowolona. Danie jest niezwykle aromatyczne, jak przystało na tamten region, lekko ostre i intensywne. Idealnie rozgrzewa i nastraja bardzo pozytywnie. 





















Składniki:
2 piersi z kurczaka- pokrojone w kostkę
szklanka orzechów nerkowca
duża cebula- drobno pokrojona
ząbek czosnku- drobno pokrojony
pół łyżeczki kuminu
łyżeczka kurkumy
chilli- wg gustu
laska cynamonu
1,5- 2 szklanki mleka kokosowego
łyżeczka curry
2 cm kawałek imbiru- starty
łyżka ziaren kolendry- utłuczone w moździerzu
olej arachidowy

Wykonanie:
Orzechy zalej wodą i odstaw na kilka godzin. Na patelnię wlej olej wrzuć cebulę i czosnek. Smaż minutę i dodaj kumin, kurkumę,chili, laskę cynamonu, curry, imbir i kolendrę. Wymieszaj całość i smaż kolejną minutę, ciągle mieszając. Dodaj kurczaka i smaż aż lekko się przyrumieni. Cały czas mieszaj. Zalej całość mlekiem kokosowym i duś przez chwilę aż smaki się połączą. Dorzuć odsączone orzechy. Wymieszaj. Smaż 2 minuty i podawaj natychmiast po przygotowaniu np. z ryżem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz