czwartek, 7 kwietnia 2016

Krem z soczewicy

Jeśli już naprawdę nie mam czasu ani ochoty na gotowanie, gotuję zupę. To najszybszy pomysł na obiad. Zawsze mam zamrożony bulion na czarną godzinę i to dodatkowo ułatwia sprawę. Dzięki temu nie tracę czasu na gotowanie bulionu od zera, a co najważniejsze nie używam kostek rosołowych. Same plusy. A krem jest naprawdę świetny!






















Składniki:
2/3 szklanki suchej soczewicy (użyłam czerwonej)
ok 1 l bulionu warzywnego lub rosołu
2 łodygi selera naciowego
puszka pomidorów
1 ząbek czosnku
1 cebula
sól
pieprz
kumin
olej do smażenia (u mnie olej kokosowy)

Wykonanie:
Ugotuj soczewicę aż będzie miękka. Seler naciowy pokrój w kawałki, cebulę w półplasterki a czosnek drobno posiekaj. Na oleju podsmaż cebulę i seler, gdy warzywa zmiękną dodaj czosnek, soczewicę i pomidory. Wymieszaj całość. Zagotuj bulion i wrzuć do niego warzywa. Zmiksuj zupę na gładki krem. Przypraw solą, pieprzem i kuminem. Podawaj z grzankami lub np. z ciabattą.

Składniki

2 komentarze:

  1. Pysznie wygląda, niedawno robiłam zupę w podobnym stylu :)

    OdpowiedzUsuń