niedziela, 24 kwietnia 2016

Warzywa zwinięte w omlet

Od jakiegoś czasu, moje śniadaniowe hity są niezmienne. W tygodniu  to owsianka słoikowa. Odkąd ją odkryłam, pakuję do niej wszystko. A w weekend to M. panuje w kuchni w porze śniadania. Wtedy mogę liczyć, na pyszną kawę. Wolę śniadania na słodko, ale dziś zachciało mi się czegoś w bardziej wytrawnej formie. Zrobiłam cieniutkie omlety i postanowiłam zwinąć w nie jakieś pyszności. Pomysł okazał się lepszy niż się spodziewałam. Ja postawiłam na typowo warzywny środek. Ale dodanie mięso lub np. krewetek uważam za opcję godną rozpatrzenia.






















Składniki:
na każdy omlet:
2 jajka
szczypta soli
szczypta pieprzu
szczypta chili

środek:
kilka różyczek brokuła
garść szpinaku
1 por
sól
pieprz
chili- wg gustu
olej do smażenia- u mnie z pestek winogron

Wykonanie:
Z jajek usmaż omlety. Odłóż je na bok. Por pokrój w półplasterki i podsmaż aż lekko zmięknie. Dodaj wtedy kawałki brokuła- większe różyczki podziel na mniejsze. Jeśli obawiasz się że brokuły nie zmiękną tak szybko, może je podgotować. Smaż całość aż brokuły zmiękną ale pozostaną jędrne. Dorzuć garść szpinaku, przypraw solą, pieprzem i chili. Podsmaż jeszcze chwilę. Wykładaj nadzienie na omlety i zwiń w rulon. Podawaj ciepłe.

Smacznego!

4 komentarze: