piątek, 15 kwietnia 2016

Placuszki z dynii z kurczakiem i rukolą

Niech w końcu zawita do nas słońce. Będzie fantastycznie! W końcu chcę wyruszyć z domu. Lubię nasze spacery . Są naprawdę niesamowite. Z każdej wyprawy do lasu przynoszę mnóstwo patyków, szyszek, liści i kwiatków. Każdy kwiatek który dostanę- chowam. Tak dla pamięci.. To sentymentalne ale zupełnie mnie to nie obchodzi. Dookoła mnóstwo jest pretekstów żeby się zachwycać. Motyl, kamień, drzewo..świat widziany oczami dziecka jest niesamowity. Mój syn uczy nas beztroski, radości i tego, że nasze życie nie jest takie poważne. To naprawdę fajne. Tak spędzony czas, ładuje moje akumulatory. Staję się bardziej kreatywna, nie tylko w kwestii kulinarnej. Chce mi się bardziej, więcej.. Dlatego zaatakowałam dynię. Często się mówi, że przyjaźń z dynią bywa trudna, bo delikwentka jest bez smaku. Ale nie tym razem:) Tym razem jest naprawdę smaczna. Spróbujcie sami!






















Składniki:
na placki:
500 g dyni- ugotowanej i zmiksowanej
ok. 50 g mąki pszennej
50 g migdałów- drobno zmielonych
2 jajka
sól
pieprz
olej do smażenia- u mnie kokosowy

pierś z kurczaka
sól
pieprz
rukola
sos czosnkowy z serka śmietankowego i czosnku

Wykonanie:
Jajka oddziel od żółtek. Białka ubij na sztywną pianę. Dynię, mąkę, migdały, sól, pieprz i żółtka wymieszaj. ze sobą. Gdy masa się połączy dodaj białka i delikatnie wymieszaj. Usmaż naleśniki. Pierś z kurczaka przypraw solą i pieprzem i pokrój w kawałki. Usmaż je na oleju. Na każdym placku ułóż odrobinę sosu, dodaj rukolę i połóż kawałki kurczaka. Podawaj natychmiast po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz