czwartek, 14 kwietnia 2016

Naleśniki z serem pleśniowym i żurawiną

Nie nazwałabym tego przepisem. To po prostu kilka produktów, które razem tworzą coś bajecznego. Miałam okazję spróbować takie właśnie naleśniki, podczas jarmarków świątecznych w Berlinie. Niby nic specjalnego. I nie wiem czy to przez atmosferę jarmarków, czy przez to że byłam głodna, ale to były jedne z lepszych naleśników jakie jadłam. I trudno mi powiedzieć czy są lepsze na obiad, na przekąskę czy szybką kolację. Są banalne i kiedy zrobiłam je w domu były równie pyszne.
Wiem, że każdy ma swój przepis na naleśniki, ale na wszelki wypadek podałam.






















Składniki:
Na ciasto:
ok 150 g mąki
1 jajko
ok 250 ml mleka

Nadzienie:
1-2 opakowania serka pleśniowego naturalnego
szklanka suszonej żurawiny lub drzem żurawinowy

Wykonanie:
Z podanych składników na ciasto zrób naleśniki. Jeśli ciasto będzie zbyt gęste dodaj więcej mleka. Możesz dodać także odrobinę wody. W przypadku zbyt rzadkiego ciasta dodaj mąki. Niestety tutaj trzeba być elastycznym:) Ser pokrój w paski. Suszoną żurawinę zalej wrzątkiem i odstaw na chwilę. Jeśli używasz dżemu masz ułatwione zadanie i nie musisz tego robić. Zmiksuj żurawinę z odrobiną wody w której się moczyła. Wylewaj na rozgrzaną patelnię porcje ciasta naleśnikowego. Po przewróceniu ich na drugą stronę wykładaj na nie kilka plasterków sera. Zmniejsz ogień i przykryj przykrywką aż ser się zacznie rozpuszczać. Posmaruj żurawiną i złóż. Zjedz natychmiast po przygotowaniu.

Smacznego!

2 komentarze: