poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Gofry z mąki z ciecierzycy i cukinii z serem pleśniowym i karmelizowanymi pomidorkami

Już od jakiegoś czasu planowałam zrobić gofry w wytrawnej wersji. I oto są. Mąka z ciecierzycy mi w tym dość mocno pomogła. Gofry dla mnie okazały się rewelacją. I nawet na drugi dzień, po wrzuceniu ich do tostera były naprawdę w porządku. Do ciasta dodałam cukinię, a na samego gofra wpakowałam ser pleśniowy i pomidorki. Niebo w gębie- mówię Wam! Jeśli nie chcecie kupować mąki z ciecierzycy można użyć pszennej (na pewno w nieco innych proporcjach). Lub skorzystać z  przepisu na najprostsze gofry i zamiast cukru dodać pół łyżeczki soli. Jeśli chodzi o dodatki które możecie dodać na gofry.. cóż.. pełna dowolność!






















Składniki:
na ciasto:
2 szklanki mąki z ciecierzycy
pół łyżeczki proszku do pieczenia
łyżeczka soli morskiej
szczypta pieprzu- wg gustu
2 jajka
1 cukinia- starta na tarce o grubych oczkach
2 ząbki czosnku- posiekane
łyżka świeżej posiekanej bazylii

na gofry:
ser pleśniowy
kilka pomidorków koktajlowych
szczypta cukru
kiełki- u mnie kiełki rzodkiewki

Wykonanie:
Składniki na ciasto połącz ze sobą w misce. Usmaż gofry (w razie potrzeby posmaruj gofrownicę odrobiną oleju żeby gofry nie przywierały). Na patelnię wrzuć pomidorki i posyp je szczyptą cukru poczekaj aż lekko (!) się przypieką. Na każdego gofra ułóż kilka plastrów sera pleśniowego, pomidorki i posyp kiełkami.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz