wtorek, 9 września 2014

Bakłażan duszony z zieloną fasolką

Powróciłam po wakacjach do pracy pełną parą. Co prawda ogólna organizacja powrotu jeszcze nieco kuleje ale i na to przyjdzie czas. Nadal tkwię w uwielbieniu dla mleczka kokosowego. Dzięki temu zrobiło się w mojej kuchni trochę egzotycznie. Pogoda w kratkę więc trochę egzotyki się przyda. Dziś na tapetę kuchnia indonezyjska. Jedna z moich ulubionych. To zupełnie nowe, fantastyczne smaki. Tutaj bakłażan, fasolka szparagowa i oczywiście..mleczko kokosowe. Do podania ryż i coś dla mięsożerców, grillowane podudzia z kurczaka. Niby zwyczajnie a jednak "z przytupem":)




















Składniki:
200 g bakłażana
200 g zielonej fasolki szparagowej
chilli w płatkach
duża cebula
kawałek świeżego imbiru
2 ząbki czosnku (duże)
2 listki laurowe
1,5 szklanki mleka kokosowego
sól
cukier
olej (u mnie ryżowy)

Wykonanie:
Bakłażana obierz, przekrój na pół, usuń pestki i pokrój w plastry. Usuń końcówki fasolki i pokrój ją na kawałki (na pół wystarczy). Czosnek, imbir i cebulę drobno posiekaj. Na odrobinie oliwy podsmaż czosnek, cebulę dodaj imbir i chilli. Gdy lekko się przyrumienią dodaj pokruszone listki laurowe i mleko. Poczekaj aż się chwilę zagotuje. Do gotującego mleka dodaj fasolkę i bakłażana. Przypraw solą i cukrem. Duś aż całość zmięknie a spora część płynu odparuje. Podawaj od razu po przygotowaniu np. z ryżem. Podudzia z kurczaka zamarynowałam kilka godzin w oliwie, soli i pieprzu. Nie dodałam niczego więcej, nie chciałam żeby jego smak zdominował warzywa. To one grały główną rolę:)

Smacznego!

Przepis, zmieniony lekko, pochodzi z książki o Indonezji. 


Warzywa psiankowate 2014

2 komentarze:

  1. Ciekawe danie. Zachęcam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2014. Dzisiaj już ostatni dzień.

    OdpowiedzUsuń