piątek, 12 września 2014

Lasagne z papryką, kozim serem, mięsem mielonym w sosie beszamelowym

Dzisiejszy dzień to zdecydowanie nie mój dzień. W pracy zbił mi się kubek i zepsułam myszkę do laptopa. Chciałam poprawić sobie nastrój i kupić oliwki z migdałami. Niestety dzięki mojej ślepocie kupiłam oliwki faszerowane czosnkiem. Dobre ale gdy odkryłam pomyłkę byłam zawiedziona. Naprawdę muszę zainwestować w okulary. A na koniec mój tata zgubił pod moim domem wszystkie dokumenty. Gorzej być nie może. Chociaż dzień się jeszcze nie skończył...
W całym tym zabieganiu i przekonaniu że ten dzień muszę spisać na straty nie chciało mi się zbytnio wysilać. A poza tym naprawdę obawiałam się, że spalę wszystko co zacznę robić. Zrobiłam więc zapiekankę. I choć nie przepadam za daniami tego typu nie da się ukryć, że są bardzo proste i można wrzucić wszystko co mamy w lodówce. To bezpieczne. Tu nic się nie może nie udać. Takie dania czynią świat i gotowanie mniej skomplikowanym. A osoby które nie czują się w kuchni najlepiej pokochają tego typu przepisy. Podstawą jest makaron, mięso mielone i warzywa. Dowolne warzywa. Możecie kombinować także z serami. Ja wykorzystałam ser kozi i cheddar. Pełna dowolność. Mój m. powiedział, że to jedna z lepszych zapiekanek jakie zrobiłam:)





















Składniki:

płaty makaronu lasagne (w zależności do wielkości formy do zapiekania)
500 g mięsa mielonego
1 papryka
duża cebula
50 g sera koziego (twardego)
50 g cheddara- startego
sól
pieprz
zioła prowansalskie
olej do smażenia (u mnie ryżowy)

sos beszamelowy

2 szklanki mleka (lub więcej)
2 łyżki masła
2 łyżki mąki
sól
pieprz

Wykonanie:

Paprykę pokrój w kostkę, cebulę w półplasterki a paprykę w kostkę. Podsmaż je na odrobinie oleju. Dodaj mięso mielone i smaż dalej. Zrób beszamel. W rondlu rozpuść masło i dodaj do niego mąkę. Wymieszaj. Stopniowo dolewaj mleko. Ciągle mieszaj aby nie powstały grudki. Dolej tyle mleka aby sos nie był zbyt gęsty. Przypraw solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Połowę sosu dodaj do warzyw i mięsa. Wymieszaj. Na dno formy do zapiekania wylej chochlą trochę sosu. Ułóż na nim plastry makaronu. Na to przełóż cały mięso warzywny farsz. Ułóż kolejną warstwę makaronu i polej resztą sosu. Wierz zapiekanki posyp serem i rozrzuć kawałki sera koziego. Piecz w rozgrzanym piekarniku ok 20-25 minut w temp. 180 stopni. 

Smacznego!



Paprykujemy 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz