poniedziałek, 8 września 2014

Krem z kukurydzy z chorizo, fetą i awokado

Od kilku dni mam małą obsesję na punkcie mleka kokosowego. Najchętniej dodałabym je do wszystkiego. Nie wiem czy to dlatego, że wyczuwam jesień ale mam ochotę na coś bardzo egzotycznego, intensywnego i czegoś czego jeszcze nie jadłam. Mam ochotę próbować, testować, smakować... Ostatnio kupiłam kukurydzę z myślą, że zrobię ją z chilli. Jednak w wyniku ogromnej chęci eksperymentowania zrobiłam zupę. W roli dodatków feta, chorizo i awokado. Feta i awokado są dość mdłe więc chorizo nada trochę wyrazistości. Fantastyczny, smakowity tygiel kulinarny...





















Składniki:

3 kolby kukurydzy
szklanka mleka kokosowego
ok 2 szklanki bulionu/rosołu (lub więcej)
pół awokado
kilka plastrów hiszpańskiej kiełbasy chorizo
feta
2 ząbki czosnku (duże)
sól
pieprz
płatki chili/sos chili itp -ja użyłam pasty Chipotle
łyżka masła

Wykonanie:

Usuń ziarna kukurydzy z kolby (odkrój je nożem). Kukurydzę przełóż na patelnię i smaż ja przez chwilę na maśle. Następnie zalej szklanką bulionu lub rosołu i gotuj aż zmięknie. Dodaj chili i czosnek i zmiksuj. Dolej mleczko kokosowe i resztę bulionu. Możesz dodać go więcej w zależności jak gęstą zupę lubisz. Dopraw ją solą i pieprzem. Gotuj jeszcze kilka minut. Awokado pokrój w plastry, fetę i chorizo w kostkę. Gdy zupa się zagotuje przelej ją na talerz dodaj chorizo, kilka plastrów awokado i fetę. 
Jeśli nie masz kiełbasy chorizo możesz ja pominąć lub eksperymentować. Zupę możesz podać także z grzankami. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz