środa, 17 września 2014

Spaghetti z klopsikami i ajwarem

Mój dzisiejszy dzień byłby całkiem ok gdyby nie uporczywy, przeraźliwy i drażniący ból głowy. Właściwie trwający od wczoraj. Najchętniej zakopałabym się pod kołdrą. Ale niestety nie jest tak łatwo. Co dziwniejsze w takie dni moje kubki smakowe wariują. Ewidentnie dzisiaj miałam ochotę na mięso. A to nie często się zdarza. Wygrały klopsiki choć po głowie plątała mi się moussaka. Sos który przygotowałam na bazie ajwaru (chorwacka pasta z bakłażana i papryki) przypomniał mi Chorwację i zrobiło się w mojej kuchni przez to bardzo wakacyjnie. I poczułam się zdecydowanie lepiej. Zamiast ajwaru możecie spokojnie użyć pomidorów i dodać np. trochę papryczki chili. Nieskomplikowane i bardzo smacznie. Cieszę się, że są tak proste przepisy...

 

















Składniki:
500 g mięsa mielonego
makaron spaghetti ok 100 g na osobę 
łyżeczka suszonego rozmarynu (utartego w moździerzu)
łyżeczka suszonego tymianku
łyżeczka musztardy 
2 ząbki czosnku
1 cebula
4 łyżki pasty ajwar (można użyć także pomidorów w puszce)
sól
pieprz
olej (u mnie z pestek winogron)

Wykonanie:
Do miski wrzuć mięso. Dodaj tymianek, rozmaryn, musztardę, sól i pieprz. Wymieszaj wszystko uformuj niewielkie klopsiki. Skrop je oliwą (obracaj nimi aby całe się nią pokryły), przykryj i wstaw do lodówki. Cebulę pokrój w piórka a czosnek w drobną kostkę. Podsmaż je na oleju a gdy zmiękną dodaj ajwar. Przypraw do smaku. Na drugiej patelni rozgrzej odrobinę oleju i smaż klopsiki aż lekko się podsmażą (będą złociste). Następnie wrzuć je do sos i całość gotuj na wolnym ogniu. Makaron ugotuj wg instrukcji na opakowaniu tak aby był al dente. Zanim odcedzisz makaron zachowaj ok pół szklanki wody z gotowania makaronu. Makaron wrzuć znowu do garnka i dodaj trochę zachowanej wody. Wymieszaj. Rozłóż na talerze i podawaj z klopsikami. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz