niedziela, 14 września 2014

Naleśniki kokosowe z pieczonymi figami

Nie mam łatwo jeśli chodzi o pieczenie naleśników. Znacie tą sytuację kiedy przygotowujecie coś a Wasz partner lub dziecko przebiera nogami i co sekundę pyta czy może już zjeść albo czy jedzenie jest już gotowe? U mnie tak jest kiedy zaczynam smażyć naleśniki właśnie. Mój synek co jakieś czas przybiega do kuchni i "uprowadza" talerz na którym je układam. Doszedł to ogromnej wprawy bo czasem uda mu się zrobić to tak szybko, że nie zauważę. Generalnie lubię smażyć naleśniki. A odkąd mam maszynę do naleśników mam ułatwione zadanie. Wszystko właściwie robi się samo. Żadnych tańców z patelnią. To duży plus i taka powolna pobudka... W kwestii samych naleśników..moim zdaniem naleśniki z mlekiem kokosowych są absolutnie genialne! Nie tylko dlatego, że darzę mleko kokosowe niesłabnącą, bezgraniczną miłością. Moi chłopcy też byli zachwyceni. W związku z tym, że figi leża na sklepowych półkach postanowiłam je wykorzystać. Idealnie "zgrały' się z kokosem, tworząc jedno z chyba najlepszych i najbardziej egzotycznych śniadań jakie zrobiłam.




















Składniki:
na naleśniki:
1 szklanka mleka kokosowego
pół szklanki mąki pszennej
pół szklanki mąki z tapioki (można zastąpić mąką ryżową, kukurydzianą lub pszenną)
1 jajko
łyżka brązowego cukru
ok pół szklanki wody

Nadzienie:
Śmietanka kokosowa (można ją kupić ale ja po otwarciu puszki mleka kokosowego zebrałam po prostu tą gęstą część z góry i wykorzystałam ją do nadzienia)
250- 300 g serka naturalnego
łyżka brązowego cukru
5 fig
miód

Wykonanie:
Składniki na ciasto naleśnikowe wymieszaj w misce. Wodę dodawaj stopniowo tak aby całość miała odpowiednią konsystencję. Odstaw na ok 20 minut. Po tym czasie usmaż naleśniki. Gęstą część mleka kokosowego przełóż do miski, dodaj serek i cukier. Całość wymieszaj. Figi natnij do połowy tak aby powstały ćwiartki. Wstaw je do nagrzanego do 150 stopni piekarnika i piecz przez ok 15 minut. Gdy będą miękkie odstaw je żeby wystygły a następnie pokrój je w kawałki (w czasie pieczenia nacięcia otworzą się więc dotnij je do końca i pokrój w plastry). Każdy naleśnik smaruj serkiem i ułóż na nim kilka plasterków fig. Polej odrobiną miodu. Zwijaj je w rulon lub w "kopertę'. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz