niedziela, 14 września 2014

Serek wiejski z suszonymi pomidorami, oliwkami i migdałami

Wstaliśmy dziś wcześnie. Zbyt wcześnie jak na mój gust. Ale może to tylko moje zdanie bo uwielbiam spać? Zdarzyło mi się zrobić kilka pracochłonnych śniadań. Choć przeważają jednak te mniej skomplikowane. I są takie dni kiedy mam ochotę kombinować ale są i takie kiedy zupełnie nie mam weny. Dziś to był "ten dzień". Postanowiłam, że na śniadanie zrobię coś mało skomplikowanego. Serek wiejski z miodem? Pomysł idealny. Ale.. prawdę mówiąc miałam ochotę na coś jednak bardziej wyszukanego. I oto jest. Szybko, pysznie i niebanalnie. Takiego połączenia jeszcze u mnie nie było. Nie jadłam serka wiejskiego w żadnej innej postaci poza tą z miodem lub dżemem. I zakochałam się... Pomysł trochę na wakacyjną nutę z iście śródziemnomorskimi dodatkami. Pycha!




















Składniki:
2 opakowania serka wiejskiego (po 200 g)
kilka suszonych pomidorów (użyłam ok 6)
kilka zielonych oliwek (ok 5-6)
2 garście płatków migdałowych
pieprz
2 ząbki czosnku                                        
szczypta bazylii (suszonej)
łyżeczka oliwy z pomidorów

Wykonanie:
Serki odsączyć na sitku. Tak aby usunąć całą śmietanę. Pomidory i oliwki pokroić w kawałki. Dodać do serka. Czosnek przeciśnij przez praskę lub pokrój bardzo drobno. Migdały upraż na suchej patelni. Dodaj je do serka. Przypraw pieprzem i bazylią. Dodaj oliwę z pomidorów. Wszystko delikatnie wymieszaj.

Smacznego!

1 komentarz: