czwartek, 18 czerwca 2015

Pizza razowa z botwinką, cebulą, cukinią i oliwkami

I już po krzyku.. 30-tka minęła:) To był naprawdę bardzo miły dzień a życzenia bardzo kreatywne. I jestem zachłanna! Mam nadzieję że spełnią się wszystkie! Każde jedno! Mam tylko jeden problem nie tylko z urodzinami. Nie cierpię niespodzianek i nie cierpię nie wiedzieć co dostanę. Impreza urodzinowa przede mną a ja nie wiem co się szykuje. To drażniące. Jako dziecko nie usnęłam dopóki nie wyszperałam wszystkich prezentów schowanych w coraz dziwniejszych miejscach. Nie mogłam się doczekać. Taki rodzaj cierpliwości nie jest mi znany do tej pory. A co zjadłam w dniu urodzin na obiad? Pizzę! Bo po pierwsze ją lubię a po drugie w urodziny można wszystko a ja właśnie na razową pizzę miałam ochotę. Dodałam do niej podsmażoną botwinkę, cebulę i cukinię. Było więc zdrowo i bez wyrzutów sumienia. I trochę żałuję że urodziny są tylko raz w roku...




















Składniki:
500 g maki do wypieku chleba (można użyć pół na pół z mąką pszenną jeśli obawiacie się tylko chlebowej też jest dobra)
ok 150- 200 ml ciepłej wody- dodawaj ja stopniowo
łyżka oliwy
pół płaskiej łyżeczki soli
z tych proporcji wychodzą dwie pizze

Dodatki:
średnia cukinia
cebula
pęczek botwinki
sól
pieprz
kilka zielonych oliwek
olej ryżowy

Wykonanie:
Składniki na ciasto połącz ze sobą- wodę dodawaj stopniowo. Wyrób ciasto (podsyp maka pszenną) przez kilka minut przykryj czystą ściereczką i odstaw. Ciasto nie wyrośnie tak jak to drożdżowe.
Przygotuj warzywa. Cukinie cienko pokrój ja używam obieraczki do warzyw:) Podsmaż ją przez chwilę na oleju aż zmięknie. Botwinkę pozbaw twardych łodyg, porozrywaj w dłoniach i wrzuć na patelnię z odrobina oliwy. Smaż aż zmięknie. Cebule także podsmaż. Wszystkie warzywa posól i dodaj pieprz. Oliwki pokrój w plastry. 
Gdy ciasto trochę wyrośnie podziel je na dwie części i rozwałkuj. Ułóż składniki na pizzy. Wstaw ja do piekarnika rozgrzanego do 220 stopni i piecz przez 15 minut. Trzeba ją obserwować:) Podałam ją z sosem czosnkowym. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz