środa, 10 czerwca 2015

Tarta z buraczkami, serem pleśniowym i pomidorem

Lubicie podjadać surowe buraczki? Ja uwielbiam. Czasem robię najprostszą surówkę a czasem po prostu zjadam same. Jeśli nie próbowaliście polecam:) Wiem że niektórych ten pomysł nie przekona ale naprawdę warto. Dzisiaj młode buraczki wylądowały w tarcie z serem i pomidorem. I mimo że mój mąż dostaje szału na słowo "tarta" to tak przygotowaną zjada wyjątkowo chętnie. Strzał w dziesiątkę:) Aha... do obierania i krojenia buraczków przydadzą się gumowe rękawiczki:)




















Składniki:
na ciasto:
200 g mąki pszennej
100 g zimnego masła
łyżka śmietany 18%
szczypta soli
olej do smażenia u mnie ryżowy

Nadzienie:
4 młode buraczki
pół dużego pomidora lub jeden średni
krążek sera pleśniowego camembert

Wykonanie:
Składniki na ciasto wrzuć do jeden miski i szybko wyrób. Ciasto powinno być gładkie ale nie wyrabiaj go zbyt długo. Wstaw do lodówki na ok 30 minut. Po tym czasie wylep nim formę do pieczenia, ponakłuwaj ją i wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piecz ja 15 minut. W tym czasie obierz buraczki i pokrój je w plastry. Podsmaż je na oleju aż lekko zmiękną. Pomidora pokrój w półplasterki a ser w plastry. Gdy spód tarty będzie gotowy rozłóż na nim ser, buraki i pomidora. Zapiekaj ok 25-30 min. w piekarniku rozgrzanym do temp. 180 stopni. Podawaj od razu.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Wygląda pysznie, czy pasowałoby do niej też masło tahini? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. ja akurat uwielbiam tahini więc myślę, że by pasowało:) Kiedyś zresztą jadłam buraczki z sosem na bazie tahini więc śmiało możesz próbować:) Pozdrawiam!

      Usuń