czwartek, 11 czerwca 2015

Wytrawny omlet w dwóch wersjach

Omlet to naprawdę świetny pomysł nie tylko na śniadanie. Bardzo często zdarza mi się go przygotowywać. Omlety są szybkie, proste do wykonania i co najważniejsze można do nich wrzucić niemal wszystko. Latem można dodać pomidory, cukinie, szparagi czy szczypiorek. Moja wersja to wersja całoroczna:) Przygotowałam omlet w dwóch wersjach ale naprawdę możecie zaszaleć. A jeśli zawiniecie omlet np w tortille będzie naprawdę pożywnie i nietypowo:)






















Składniki:
na każdy omlet:
2 duże jajka
łyżka masła

wersja z oliwkami:
łyżka zielonych oliwek
30 g sera cheddar startego
pieprz

wersja z chili:
papryczka chili/ chili w płatkach
pół płaskiej łyżeczki przyprawy ras el hanout
pieprz
sól

Wykonanie:
Jajka rozbij do miseczki. Ubij je widelcem. Dodaj wybrane składniki i wymieszaj. Na patelnie rozgrzej masło i wlej masę jajeczną. Podważaj drewnianą łopatką omlet i przechylaj patelnię tak aby nie ścięta jeszcze masa dotarła do dna patelni. Gdy masa się zetnie można zsunąć omlet na talerz jednak ja przerzucam go jeszcze na drugą stronę i smażę kilka sekund. Wizja niedopieczonego omletu jest dla mnie przerażająca. Ale zróbcie tak jak lubicie najbardziej. Podawaj natychmiast po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz