niedziela, 28 czerwca 2015

Kasza jaglana z cukinią, cebulą i jajkiem sadzonym

To był naprawdę męczący tydzień. Remont... już na samo to słowo mam gęsią skórkę. Ale jestem bardzo zadowolona z efektów. Mina Piotrka kiedy zobaczył piracką bazę z piętrowym łóżkiem i nowy pokój- bezcenna. I cieszę się że większość już za nami. Ale, ale.. żeby nie było tak pracowicie.. wczoraj była moja impreza urodzinowa. Czekałam na nią bardzo i naprawdę kocham moich przyjaciół. To obrzydliwie fajne uczucie wiedzieć że ma się obok siebie tak fantastycznych ludzi. Zabawa i szał w ich towarzystwie- też bezcenna:) Za to dzisiejszy poranek należał do tych z serii "Trudne" ale umiliłam go nam tak przygotowaną kaszą. Idealnie spisała się po szalonej nocy i stała się czymś w rodzaju późnego śniadania lub wczesnego obiadu. Jajko sadzone z kaszą- genialne! I aż sama sobie się dziwię, że do tej pory kasza jaglana występowała u mnie raczej w słodkiej wersji. Czas to zmienić:)




















Składniki:
1 szklanka nieugotowanej kaszy jaglanej
jedna cukinia
duża cebula
jajka (po jednym na każdą osobę)
sól
pieprz
suszona papryczka chili
zioła prowansalskie -ok pół łyżeczki
olej ryżowy
łyżeczka masła

Wykonanie:
Na patelnie wlej trochę oleju i wsyp nieugotowaną kaszę. "Smaż" ja kilka sekund i dodaj wodę. Przypraw solą, pieprzem i chili i gotuj aż będzie miękka. W razie potrzeby dolej więcej wody. Cebulę pokrój w pół plasterki. Cukinię umyj i pokrój w cienkie plastry. Na rozgrzaną patelnię wlej olej i podsmaż cebulę. Kiedy zmięknie dodaj cukinię. Podsmaż ją ale niezbyt długo tak aby była miękka ale jędrna. Dodaj zioła i wymieszaj. Na patelnie rozpuść masło i wylej na nią jajka. Przypraw solą i pieprzem. Smaż do momentu aż biało się zetnie a żółtko pozostanie płynne. Gotową kasze przełóż na talerz a na niej ułóż warzywa i jajko.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz