czwartek, 19 maja 2016

Drożdżowe gofry czekoladowe z karmelizowanym jabłkiem

Mam taką małą fantazję... Widzę oczami wyobraźni, jak wyrzucam moją gofrownicę przez balkon, a ona roztrzaskuje się na ulicy, i jeszcze dla pewności, przejeżdża po niej tir.. Ta wizja jest uzasadniona... Nie mogę z nią dojść do ładu.. Raz pali, raz gofry są niedopieczone. Trudna jest nasza współpraca.. Kupiliśmy ją jakiś czas temu, przypadkiem. Mój M. przechodził obok sprzętów kuchennych i wpadła mu w oko gofrownica. Chciał kupić dobrą, fajną gofrownicę. I wtedy do akcji wkroczyłam ja.. Że po co, że może nie będę potrafiła ich zrobić, że może nie będziemy ich lubić. Nie wiem, co sobie wtedy myślałam.. No bo, do diaska, kto nie lubi gofrów? Zgodziłam się na zakup średniej jakości gofrownicy, i niestety, nie dość, że okazało się, że uwielbiamy gofry, to jeszcze gofrownica jest średnia we współpracy. A, że jestem w gruncie rzeczy bardzo ckliwa, szkoda mi ją wywalić. I tak czekam, która z nas straci cierpliwość.. gofrownica i się rozkraczy totalnie czy też ja.. i wizja stanie się realna.. Póki co, czekoladowe gofry drożdżowe- (pyszne!) z karmelizowanym jabłkiem.





















Składniki:
2 szklanki mąki
ok szklanka ciepłego mleka (lub nieco więcej)
1 jajko
25 g świeżych drożdży
2 łyżki cukru
łyżka ciemnego kakao
50 g roztopionego i ostudzonego masła

do podania: karmelizowane jabłka- lub inne owoce, bita śmietana, owoce, dżem, jogurt, cukier puder

Wykonanie:
Drożdże przełóż do miski zalej połową szklanki ciepłego mleka (nie gorącego!) i zasyp łyżką cukru. Odstaw na 20 minut do wyrośnięcia. Po tym czasie dodaj pozostałe składniki i wymieszaj. Możesz dodać nieco więcej mleka jeśli masa jest zbyt zbita (lub mąki jeśli zbyt rzadka). Piecz gofry w gofrownicy i podawaj z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. zamiast jabłuszka wolę dodać banana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodatki, tak jak napisałam, to kwestia gustu:) Ale z bananem też pewnie będą pyszne. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Uwielbiam gofry, ale nie mam gofrownicy i nawet nie mam dla niej miejsca w swojej małej kuchni :( A Twoje wyglądają obłędnie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Nie no.. na gofrownicę trzeba mieć miejsce:D

      Usuń