wtorek, 24 maja 2016

Słoikowa sałatka z hummusem, tuńczykiem, smażoną cebulą i szparagami

Kolejny raz zamykam sałatkę w słoiku, i kolejny raz z dobrym skutkiem. Hummus, tuńczyk, smażona cebula i szparagi. Nie ma nic lepszego! Pakowanie do słoików to naprawdę fajna sprawa. A to połączenie sprawdziło się bardzo dobrze. Słoik poszedł ze mną do pracy, ale w wersji domowej, nie w słoiku sałatka też się sprawdzi. Ważne są dwie rzeczy. Hummus i tuńczyk. Kupny hummus i kiepskiej jakości tuńczyk, dobiją się na smaku i  naprawdę zepsują całą sałatkę. Dlatego warto zrobić hummus samodzielnie i kupić tuńczyka dobrej jakości w kawałkach. 



























Składniki:
słoik
2-3 łyżki klasycznego hummusu
puszka tuńczyka w kawałkach (koniecznie!)
duża cebula
kilka szparagów
olej do smażenia- u mnie ryżowy

Wykonanie:
Szparagi ugotuj na parze (odłam im zdrewniałe końcówki). A gdy będą miękkie pokrój je w kawałki. Cebulę pokrój w półplasterki i podsmaż aż stanie się szklista. Odstaw do wystudzenia. Na dno słoika przełóż hummus, następnie odsączonego tuńczyka, cebulę i szparagi.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy przepis. Ja mam takie pudełko na lunch do pracy i chyba tam powędruje sałatka :) Ale zrezygnuję z cebuli, to za mocny smak jak dla mnie. Mam pytanko - czy można też dodać łososia zamiast tuńczyka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj koniecznie:) Cebula podczas wolnego smażenia traci na ostrości i staje się zdecydowanie lepsza i trochę słodsza. Może się skusisz:) Co do łososia, na pewno nieco zmieni smak sałatki, ale myślę, że spokojnie możesz kombinować. Jedynie użyłam bym łososia w kawałku, a nie w plastrach:) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Po prostu pycha! :) Kupiłam ostatnio specjalnie 2 słoiczki dla takich sałatek, a teraz szukam przepisów na te sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem uzależniona od pakowania wszystkiego do słoików. A ta sałatka to moja ulubiona wersja:)
      Pozdrawiam!

      Usuń