poniedziałek, 23 maja 2016

Kasza jęczmienna z warzywami (szpinak, cukinia, marchewka i burak)

I w końcu jest ciepło! Doczekałam się. Kolorowo na zewnątrz i kolorowo na moim talerzu. Kasza jęczmienna, która jest super zdrowa, a często o niej zapominamy, i do tego warzywa. Dodałam to co znalazłam w lodówce, dlatego śmiało możecie dodać swoje ulubione warzywa. Ja wyszperałam buraka, cukinię, marchewkę i szpinak. Do tego garść przypraw i super smaczne, zdrowie danie gotowe. Zabrałam je do pracy w charakterze lunchu, ale nada się na każdą okazję. Jeśli potrzebujecie mięsa, proszę bardzo! Śmiało dodajcie:)























Składniki (orientacyjnie):
ok 1 szklanka kaszy jęczmiennej
1 duża marchewka
pół średniej cukinii
2 buraki
garść świeżego szpinaku
sól
pieprz
ulubione świeże zioła u mnie tymianek, rozmaryn i bazylia
szczypta chili
olej do smażenia u mnie kokosowy

Wykonanie:
Kaszę ugotuj wg instrukcji na opakowaniu. Marchewkę obierz i pokrój w plastry, lub używając obieraczki do warzyw, w paski. Cukinię pokrój w kawałki, buraka obierz i pokrój w plastry. Buraka smażyłam osobno- nie chciałam, żeby pozostałe warzywa były czerwone i dorzuciłam do niego szczyptę chili:) Podsmaż wszystkie warzywa na patelni na odrobinie oleju, aż zmiękną. Na koniec wrzuć szpinak. Przypraw wszystko ziołami, solą i pieprzem. Wymieszaj warzywa z kaszą i ewentualnie dodaj więcej przypraw. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz