środa, 11 maja 2016

Makaron z krewetkami i cukinią

Owoce morza to dla mnie obiad awaryjny. Szybki do przygotowania i smaczny. Idealny. A co mamy dziś? Trzy składniki i trochę przypraw. Prostota i minimalizm. A efekt niesamowity. 





















Składniki:
ok 100 g makaronu- użyłam makaronu chow mein
200 g krewetek koktajlowych
2 małe cukinie 
50 g masła
pół łyżeczki płatków chili (można dodać pół papryczki chili lub odrobinę chili w proszku)
2 ząbki czosnku
sól
pieprz
świeża kolendra

Wykonanie:
Przygotuj makaron wg instrukcji na opakowaniu. W tym czasie krewetki podsmaż na oliwie przez mniej więcej 3 minuty. Cukinię obierz, pokrój w ćwiartki i dorzuć do krewetek. Dodaj płatki chili i czosnek przeciśnięty przez praskę. Podsmażaj chwilę, aż cukinia zmięknie. Gdy woda zacznie się gotować, wrzuć makaron i ugotuj go al dente. Odcedź. Wrzuć go do krewetek i cukinii. Dodaj masło i wymieszaj. Przypraw do smaku. Posyp kolendrą.

Smacznego!  

4 komentarze:

  1. Jeszcze lepiej wyjdzie, jeśli usuniesz z cukinii gniazda z nasionami. Ona rozgotowują się najszbciej i robią sie papką. Taka moja subiektywna opinia :D

    Pozdrawiam serdecznie
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy podsmażam cukinię krótko i jest w miarę jędrna, omijam zabieg usuwania gniazd. Robię to gdy są twarde:) Ale dziękuję bardzo za opinię:) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Pierwszy raz jadłem krewetki. Przygotowałem je z tego przepisu. Polecam, danie było pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super:) Cieszę się, że smakowało:) Pozdrawiam!

      Usuń