czwartek, 26 maja 2016

Kulki daktylowe

Czasem dopada mnie chęć na coś słodkiego. Tu, teraz, natychmiast. I niby sklepowe przekąski są fajne, bo zwykle wystarczy otworzyć opakowanie, i nie trzeba nic przygotowywać, ale zdecydowałam, że zrobię kulki daktylowe. Wyszło tak z kilku powodów. Po pierwsze planowałam je zrobić już dawno, tylko jakoś się nie składało, a po drugie mój syn nie może jeść właściwie większości słodkości ze sklepu, i mówiąc szczerze, u nas w domu rzadko można znaleźć kupne przekąski i słodycze. Po trzecie i najważniejsze-  zrobienie kulek zajęło nam jakieś 15 minut, to naprawdę super szybka przekąska. Fajna w smaku, a co najfajniejsze możecie kombinować według własnego gustu. Wersji na kulki daktylowe są tysiące, ale ja zdecydowałam się na taką:) Idealnie sprawdziły się jako szybka, słodka przekąska.





















Składniki:
150 daktyli- namocz je w wodzie, jeśli są twarde
garść migdałów (całych bez skórki)
łyżeczka nasion chia
łyżeczka siemienia lnianego
łyżka kakao- ciemnego
łyżeczka oleju kokosowego
mąka kokosowa

Wykonanie:
Zmiksuj migdały, kakao, olej kokosowy, nasiona chia i siemię lniane. Następnie dodaj daktyle i ponownie zmiksuj. Dodaj tyle mąki kokosowej, aby masa łatwo dała się formować w kulki. Każdą kulkę obtocz jeszcze w mące kokosowej- możesz użyć także wiórków kokosowych.

Smacznego!

4 komentarze: