wtorek, 10 maja 2016

Wytrawne gofry z awokado i bryndzą

Lubicie gofry w słodkiej wersji? Pewnie, że tak! Kto nie lubi:) Ale o ile wersja słodka jest znana i lubiana, o tyle gofry w wytrawnej wersji ciągle jeszcze walczą o uwagę. Coraz lepiej im wychodzi, ale jeszcze trochę pracy przed nimi:) Ja od jakiegoś czasu wolę wersję wytrawną. Dość mocno kombinuję i zdarza mi się nawet wrzucić gofry do tostera następnego dnia- i muszę przyznać, że są wtedy całkiem niezłe. Dzisiaj dodałam do swoich awokado i bryndzę- bo uwielbiam ten ser, a całość posypałam odrobiną chili i skropiłam olejem sezamowym. Pyszności!























Składniki:
2 szklanki mąki pszennej
2 szklanki mleka
2 jajka
pół łyżeczki soli (płaskiej)
szczypta pieprzu
świeży lub suszony rozmaryn -ok pół łyżeczki
łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 szklanki oleju o neutralnym smaku i zapachu

Wykonanie:
W misce wymieszaj mąkę, mleko, sól, pieprz, rozmaryn, proszek do pieczenia i olej. Żółtka oddziel od białek. Żółtka dodaj do ciasta, i wymieszaj, a białka ubij na sztywną pianę. Delikatnie wmieszaj białka do ciasta. Rozgrzej gofrownicę i smaż gofry aż będą rumiane. Gdy gofry będą upieczone, na każdym rozłóż po kilka plasterków awokado i posyp bryndzą. Skrop oliwą/ olejem i posyp chili.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. wspaniała propozycja, tak podanych gofrów jeszcze nie jadłam :)
    zapraszam do udziału w konkursie :) http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2016/04/konkurs-wiosna-na-talerzu-z-green.html

    OdpowiedzUsuń