wtorek, 14 czerwca 2016

Placuszki pizzowe

Ostatnimi czasy nasze weekendy są bardzo zwariowane. Korzystamy z pogody i wyruszamy gdzie się da. Ostatni weekend miał sportowy smak. Piątek mecz piłki nożnej, w sobotę byliśmy na meczu (wygranym- hurraaa!) naszej reprezentacji w piłce ręcznej, a niedziela znowu piłka nożna. W między czasie zaliczyliśmy Industriadę w Katowicach i pyszne lody karmelowe z solą, oraz grillowanie tony mięcha dla 11 kibiców. Jedyne co mogę powiedzieć po sportowym weekendzie to to, że kibicowanie z dzieckiem to wielka frajda. Nigdy tak dobrze się nie bawiliśmy i nigdy nie kibicowałam z takim zaangażowaniem. 
Mówiąc szczerze, nie mam czasu na gotowanie w weekend. Śniadania do dawna są ustalone. Sobota należy do M., niedziela jest moja. Kwestie obiadowe- zależnie od potrzeb:) W sobotę naprawdę nie chciało mi się robić zbyt wiele. Dlatego postawiłam na prosty przepis. Placuszki pizzowe. Bez drożdży, z dodatkiem mąki pełnoziarnistej i ulubionymi składnikami. Zrobiłam trzy "blaty" pizzowe. Każdy dostał po jednym, i każdy mógł skonstruować pizzę dla siebie. I tak mój syn wybrał pizzę tylko z serem, mój M. z serem i kiełbasą, a ja miałam bombę kaloryczną, bo wrzuciłam wszystkie rodzaje sera jakie znalazłam. I była świetna. To bardzo pomocny przepis. Zwłaszcza jeśli potrzebujecie szybko czegoś smacznego:) 





















Składniki:
250 g mąki pełnoziarnistej (można użyć pszennej)
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli
50 g masła pokrojonego w kawałki
150 ml mleka

domowy sos pomidorowy

moja wersja- serowa
pół krążka sera camembert
kawałek gorgonoli
kawałek fety
ser grana padano
cheddar

Wykonywanie:
Składniki na ciasto połącz ze sobą i zagnieć aż powstanie dość elastyczne ciasto. Ten rodzaj ciasta nie będzie tak sprężysty i gładki jak ciasto drożdżowe i trzeba trochę się nagimnastykować, ale warto:) Rozdziel kulę ciasta i mniejsze kawałki. Każdy rozwałkuj i układaj nam nim ulubione dodatki. Piecz ok 10 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Placki dość szybko się przypiekają, więc nie zostawiaj je bez opieki i po 7-8 minutach sprawdź ich stan. Ewentualnie zdecyduj czy piec je dłużej czy 10 minut wystarczy,

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz