wtorek, 1 listopada 2016

Pizza z grzybami, serem pleśniowym, rozmarynem, porem i miodem

Lubię kiedy moi przyjaciele inspirują mnie kulinarnie. Ostatnio byliśmy u znajomych,  na festiwalu pizzy.. no bo jak to inaczej nazwać? Kilka różnych wersji pizzy, dla każdego coś dobrego, nawet nasz syn zjadł kilka kawałków. Istna rozpusta. Pizza była naprawdę smaczna. Kilka dni później znowu zachciało nam się pizzy. No i proszę. Mój M. zrobił ciasto, i każdy stworzył swoją własną wersję, ale nieskromnie powiem, że moja była wyjątkowo pyszna. Ostatnio mam ochotę na kombinowanie. i łączenie dziwności. Grzyby ostatnio dorzucam do wszystkiego więc wylądowały też na pizzy. Jak dla mnie, to uczta:)






















Składniki:
25 g świeżych drożdży
pół łyżeczki cukru
ok 300 g mąki pszennej
duża szczypta soli
3-4 łyżki oliwy z oliwek
letnia woda

1 por
łyżeczka cukru
masło
ocet balsamiczny
szczypta soli
szczypta pieprzu
garść grzybów- u mnie suszone prawdziwki- namoczone
ser pleśniowy
miód
suszony rozmaryn

Wykonanie:
Drożdże zasyp cukrem i zalej szklanką ciepłej wody. Wymieszaj i odstaw aż zacznie bąbelkować. Następnie z mąki, soli, oliwy, drożdży i w razie potrzeby wody (dolewaj stopniowo) zagnieć ciasto. Zagniataj je kilka minut aż będzie gładkie i elastyczne. Odstaw w ciepłe miejsce na ok godzinę lub do momentu aż podwoi objętość.
W tym czasie przygotuj resztę składników. Grzyby moczyłam kilka godzin w wodzie tak, aby były miękkie. Pokrój je na mniejsze kawałki. Por pokrój w półplaterki i podsmaż na maśle, aż zmiękną. Dodaj do nich cukier i ocet. Wymieszaj. Smaż aż por będzie bardzo miękki. Przypraw solą i pieprzem. Ser pleśniowy pokrój w kawałki.
Gdy ciasto wyrośnie, zagnieć je ponownie i podziel na 3 średnie pizze. Rozwałkuj je na kształt pizzy. Na cieście rozłóż grzyby, karmelizowany por i ser pleśniowy. Posyp rozmarynem. Piecz w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez 8-10 minut (lub dłużej) aż ciasto będzie upieczone. Po wyjęcie z piekarnika polej odrobiną miodu i od razu podawaj.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Oryginalny pomysł :) Na pewno pyszna :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie https://www.facebook.com/ciastovelove/

    OdpowiedzUsuń