niedziela, 20 listopada 2016

Zupa z pieczonej dyni i pieczonego jabłka

Jakiś czas temu, moja koleżanka z pracy wspomniała, że planuje zrobić zupę dyniową. Zaczęłyśmy rozmawiać, i tak nakręciła mnie na tą zupę, że nie myślałam już o niczym innym. Magda, dziękuję! Uwielbiam te nasze wzajemne inspirowanie się. Dynia co prawda, nie jest łatwym warzywem, ale to jedno z warzyw, które naprawdę bardzo lubię i wykorzystuję ją jak się da. Jest na tyle uniwersalna, że można z niej zrobić zarówno zupę jak i ciasto. Robiłam już kilka zup z dyni, a teraz dołączy do niej kolejna. Tym razem dynię upiekłam z jabłkiem i powiem Wam, że to połączenie szalenie mnie urzekło. Zupa jest trochę słodka, i ma naprawdę ciekawy posmak pieczonych jabłek. Skropiłam ja olejem dyniowym i wrzuciłam kilka ziaren granatu. Pyszności:)




















Składniki:
1,5 kg dyni hokkaido
5 dużych jabłek
2 średnie ziemniaki
bulion warzywny
sól
pieprz
szczypta chili
olej- u mnie ryżowy
olej dyniowy
kilka ziaren granatu

Wykonywanie:
Jabłka i dynię pokrój na kawałki (ze skórą) ziemniaki obierz i także pokrój. Ułóż wszystko na blaszce do pieczenia wyłożonej matą lub papierem do pieczenia, skrop olejem i wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni. Piecz przez ok 30-40 minut, aż warzywa i jabłka będą miękkie. Dynię i jabłka pozbaw skóry. Zagotuj bulion, wrzuć do niego jabłka, dynię i ziemniaki. Zmiksuj na gładki krem. Przypraw do smaku solą, pieprzem i szczypta chili. Przed podaniem skrop oliwą i posyp ziarnami granatu. Podawaj od razu po przygotowaniu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz