środa, 16 listopada 2016

Youfka z serem pleśniowym

Wiem, że ser pleśniowy nie należy do najmniej kalorycznych produktów, ale uwielbiam go. Na wieczór przy lampce wina jest naprawdę dobrym pomysłem. Tym razem zapiekłam go w cieście youfka, który przywlokłam z Turcji, zamroziłam i przypomniałam sobie o nim dopiero niedawno. Zachowuje się trochę jak ciasto filo, dość szybko wysycha i jest po upieczeniu tak samo chrupiące. Jeśli nie macie youfki ani ciasta filo, użyjcie rozwałkowanego ciasta francuskiego. 




















Składniki:
1 płat youfki, ciasta filo lub rozwałkowanego ciasta francuskiego
2 krążki sera pleśniowego
 ząbki czosnku
chili w płatkach
oliwa

Wykonywanie:
Czosnek pokrój w drobną kostkę. Ser ułóż na płacie ciasta i nożem zrób w nim nacięcia. W każde nacięcie włóż trochę czosnku, posyp chili i skrop oliwą. Zawiń każdy krążek sera w ciasto i zlep boki. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i zapiekaj, aż ciasto się zrumieni i upiecze- zależnie od tego jakiego ciasta używasz. Youfka upiekła się dość szybko, natomiast ciasto francuskie może potrzebować więcej czasu. Podawaj od razu po przygotowaniu, po lekkim przestygnięciu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz