wtorek, 15 listopada 2016

Tarta cebulowa

Uwielbiam karmelizowana cebulę. Jest miękka, aromatyczna, trochę słodka. Pasuje do kanapek, śledzi, ożywi omlet i nadaje się do tart właśnie. Poszłam na totalną łatwiznę i zamiast robić ciasto, użyłam ciasta francuskiego. Przyznaję, że zrobiłam to tylko dlatego, żeby zaoszczędzić czas. Po powrocie z pracy byłam wściekle głodna i naprawdę nie miałam ani siły ani czasu na "kulanie" ciasta. Zagniatanie, czekanie, podpiekanie...nie, nie, nie..to nie był dzień na wygibasy w kuchni:) Bywa:) Tarta wyszła naprawdę świetna. Idealnie jesienne danie. Rozgrzewające, aromatyczne i super proste. 



Składniki:
1 płat ciasta francuskiego
5 dużych cebul 
masło
sól
pieprz
szklanka słodkiej śmietany
1 jajko
zioła prowansalskie
cheddar lub inny ser


Wykonywanie:
Cebulę pokrój w półplasterki. Smaż ją powoli na maśle aż stanie się miękka i słodka. Ciastem francuskim wylep formę do zapiekania. W misce połącz jajka, śmietankę, zioła, sól, pieprz i starty cheddar. Wymieszaj i dodaj cebulę. Masę wylej na ciasto francuskie. Wstaw tartę do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni i piecz ok 35 minut aż ciasto będzie upieczone a masa się zetnie. Podawaj od razu po przygotowaniu.

Smacznego!

2 komentarze: