niedziela, 13 września 2015

Crumpets- angielskie placuszki

Do zrobienia tych angielskich placuszków zabierałam się długo. Za długo. Są pyszne. Drożdżowe, puchate, idealne. Nie są słodkie co powoduje że można je wysmarować zarówno masłem i dżemem jak i posypać startym serem (żeby było do bólu angielsko np. cheddarem:)) Moje wysmarowałam irlandzkim masłem z solą i tegorocznym dżemem truskawkowym i to połączenie wyjątkowo mi smakuje. Niezależnie od tego jaką wersję wybierzecie na pewno będzie supersmacznie. Crumpets podawane są zwykle do słynnej 5 o'clock ale my zjedliśmy je na śniadanie. Przyznaję..nie jest to szybkie śniadanie ale warto je zrobić:) Do ich pieczenia używa się obręczy ale jeśli ich nie macie nic nie szkodzi- placuchy będą miały nieregularne kształty. Jestem nimi absolutnie zachwycona i cieszę się że z tego przepisu wyszła mi cała góra małych placuszków i jutro śniadanie mam z głowy- wystarczy je wrzucić do tostera:)




















Składniki:
375 ml ciepłego mleka
375 g mąki pszennej (można użyć po połowie pszennej i chlebowej)
2 łyżki cukru
20 g świeżych drożdży
pół łyżeczki soli
łyżeczka sody oczyszczonej
szklanka wody

do podania: masło, dżem, owoce, cheddar itp


Wykonanie:
Do miski dodaj drożdże i zalej je ciepłym mlekiem. Wsyp cukier i wymieszaj. Odstaw na 10 minut. Mąkę i sól wymieszaj w drugiej misce. Połącz miski ze sobą. Wymieszaj ciasto i odstaw do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Sodę wymieszaj z wodą. Gdy ciasto wyrośnie dodaj do niego wodę z sodą i wymieszaj tak żeby nie było grudek. Odstaw na 20 minut. Po tym czasie rozgrzej patelnię i wylej na nią trochę oleju. Rozprowadź go za pomocą silikonowego pędzelka po całej patelni. Ustaw obręcze na patelni (wysmaruj je także olejem) i wylewaj na nie ciasto. Smaż na wolnym ogniu. Gdy zaczną bąbelkować ostrożnie wyjmij je z obręczy i odwróć na drugą stronę. Obręcze i patelnie smarowałam olejem za każdym razem. Podawaj natychmiast po przygotowaniu a gdy wystygną opiecz je w tosterze. Podawaj z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz