niedziela, 13 września 2015

Placki gryczane z figami i winogronami

W ramach kombinowania z różnymi mąkami przygotowałam oczywiście placki. Najprostsze i nie mogą się nie udać. Do tego ulubione owoce, kubek pysznej herbaty (lub kawy) i superśniadanie gotowe. Ja wybrałam moje ukochane figi i winogrona- który z kolei uwielbia Piotrek. Ale każde owoce czy dżem będą idealne. 



















Składniki:
1 szklanka mąki gryczanej
1 szklanka mleka (zwykłe lub roślinne)
1 jajko
szczypta soli
1-2 łyżki płynnego miodu - ilość wg gustu
1 łyżka rozpuszczonego masła
łyżeczka proszku do pieczenia
cynamon- wg gustu- dodałam pół łyżeczki

do podania: owoce, miód, syrop klonowy lub z agawy, jogurt lub dżem

Wykonanie:
Wszystkie składniki wymieszaj w misce. Smaż je na rozgrzanej patelni aż będą rumiane z obu stron. Ja swoje smażę na naleśnikarce więc nie używam już żadnego tłuszczu. Ale w innym przypadku użyjcie do smażenia odrobiny oleju- najlepiej rozprowadzić odrobinę za pomocą silikonowego pędzelka na patelni. Podawać z ulubionymi dodatkami od razu po przygotowaniu.

Smacznego!

4 komentarze: