piątek, 25 września 2015

Pasta z buraków, ciecierzycy i twarogu

Ostatnio mnie tu mniej. A powód jest prosty. Wpuściłam swojego chłopca do kuchni i wiecie co...mogę spokojnie oddać mu pałeczkę. Raczy mnie naprawdę prawdziwymi pysznościami i trochę się rozleniwiłam. Właściwie to nawet się już do tego zdążyłam przyzwyczaić. I jest fajnie:) Gdy już wpadnę do kuchni mam ochotę na pieczone buraki. A że lubię wszelkie pasty to buraki wylądowały właśnie w niej. Do tego ciecierzyca i twaróg. Pasta jest świetna jako smarowidło na chleb ale ja zjadłam ją z marchewkami i ogórkami. A resztę która pozostała zabrałam ze sobą do pracy:)




















Składniki:
4 upieczone buraki
250-270 g twarogu półtłustego
szklanka ugotowanej ciecierzycy
sól
pieprz
ząbek czosnku
1-2 łyżki oliwy lub oleju np. sezamowego/lnianego- wg uznania

Wykonanie;
Do blendera wrzuć buraczki, ciecierzycę i oliwę. Zmiksuj. Dodaj sól, pieprz i ser. Całość wymieszaj. Swoją pastę posypałam kilkoma pokrojonymi orzechami macadamia ale można użyć migdałów lub orzechów laskowych. Orzechy można pominąć.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. bardzo fajny pomysł na pastę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam buraczki w każdej postaci :) Pysznie wygląda! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Ja lubię buraczki najbardziej na surowo:) Pozdrawiam również!

      Usuń