czwartek, 17 września 2015

Fasola z chorizo, ajvarem i pomidorami

Dziś w mojej kuchni prosto i szybko. A proszę... Fasola- czarne oczko- ulubiona fasola mojego M., do tego pomidory i pyszne chorizo. Ajvar to już tradycja po wakacjach chorwackich. Tegoroczny wielki słoik..powoli się kończy.. Zamiast ajvaru możecie dodać po prostu pastę paprykową lub dodać więcej pomidorów. Znowu wyszło mi bardzo międzynarodowe danie. Czarne oczko mam z Egiptu ale jest dostępne także u nas (zresztą można zastąpić drobną białą fasolą), chorizo hiszpańskie, ajvar chorwacki i nasze pyszne pomidory. Lubię taki miszmasz... lubię takie międzynarodowe klimaty. 





















Składniki:
szklanka suszonej fasoli- u mnie czarne oczko 
4 duże pomidory- pozbawione skóry i pokrojone na kawałki
3 łyżki pasty ajvar lub pasty paprykowej
100 g chorizo
sól
pieprz
szczypta cząbru
duża cebula- pokrojona w półplasterki
olej do smażenia

Wykonanie:
Fasolę zalej wodą i pozostaw na noc. Ja swojej fasoli nie gotowałam od razu dodałam ją do dania i gotowała się w nim. Ale jeśli masz obawy że może być twarda ugotuj ją po namoczeniu. Na oleju zeszklij cebulę. Dodaj do niej chorizo pokrojone w plastry. Uważaj żeby się nie spaliło. Dodaj pomidory i fasolę. Smaż aż pomiidory się rozpadną. Dodaj ajvar przypraw solą, pieprzem i cząbrem. Gotuj na wolnym ogniu aż całość zmięknie. Podawaj z pieczywem.

Smacznego!
Pora na pomidora!

1 komentarz:

  1. Bardzo lubię takie dania. :)
    Miło mi, że dołączyłaś do akcji "Pora na pomidora" :)

    OdpowiedzUsuń