poniedziałek, 28 września 2015

Sałatka z rukolą, łososiem, ciecierzycą i pieczoną dynią

Dostałam piękną, pyszną, wielką dynię! Natychmiast przygotowałam ciasto dyniowe i tą sałatkę. Jest naprawdę bardzo prosta. U mnie to trochę było "czyszczenie lodówki". Sałatkę skropiłam super zdrowym olejem z pestek dyni i powiem szczerze, że wyszło bardzo ciekawie.




















Składniki:
ok 100 g rukoli
pieczona dynia*- ok szklanka
2 łyżki ugotowanej ciecierzycy - ostatecznie może być z puszki
wędzony łosoś
olej z pestek dyni- ok 2 łyżki
sól
pieprz
sok z cytryny- łyżeczka

*dynię pokroiłam w niewielką kostkę, przyprawiłam solą i pieprzem skropiłam olejem i piekłam ok 20 minut w temp. 180 stopni- ale trzeba ja obserwować żeby nie przypaliła się za bardzo

Wykonanie:
Rukolę umyj, osusz i rozłóż na talerzu na którym będziesz podawać sałatkę. Ułóż łososia, posyp ciecierzycą i dynią (lekko przestudzoną). Olej z pestek dyni wymieszaj z solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Polej nim sałatkę. Podawaj od razu po przygotowaniu.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Od dłuższego czasu ciekawa jestem pieczonej dyni, więc może się na przepis skurzę..? :)
    Pozdrawiam jesiennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zdecydowanie wolę dynię pieczoną niż np. gotowaną. Koniecznie spróbuj! Pozdrawiam również:)

      Usuń