niedziela, 2 marca 2014

Szparagi z jajkiem w koszulce i sosem holenderskiem

Zdarzyło mi się zrobić kilka skomplikowanych lub trudnych przepisów w mojej kulinarnej przygodzie. Jedne były tego warte, inne zupełnie nie. Ten przepis może nie jest ani skomplikowany ani trudny, ale na pewno zajmuje trochę czasu i uwagi. Warto się jednak poświęcić i np. w weekend przygotować małą ucztę. To trochę taki rodzaj śniadania, gdzie trzeba mieć oczy dookoła głowy bo wszystko dzieje się na raz...pilnowanie jajek, mieszanie sosu, gotujące się szparagi...ale efekt wynagradza i to jedno z lepszych śniadań, jakie miałam okazję jeść..Poza tym, po wczorajszym balu na którym byliśmy, takie śniadanie okazało się wręcz zbawienne:) Polecam!





















Składniki:
jajka (2 na osobę lub wg uznania)
8 zielonych szparagów (użyłam mrożonych)

sos holenderski:
pół kostki masła
4 żółtka
sok wyciśnięty z połowy cytryny
sól
pieprz
łyżka zimnej wody

Wykonanie:
Szparagi pozbaw zdrewniałej końcówki (ja zanim je zamrażam odłamuję tą zdrewniałą część, ułatwia to życie później:)) Ugotuj je w szerokim garnku i wlej tyle wody aby były przykryte (jeśli macie garnek do gotowania szparagów- zazdroszczę:)). Przygotuj jajka. Ja mam sposób na jajka w koszulce podpatrzony kilka lat temu u brytyjskiej perfekcyjnej pani domu:) Wybierz szeroki kubek i wyłóż go folią spożywczą robiąc wgłębienie. Do środka wlej odrobinę oliwy, wbij jajko i dopraw solą i pieprzem. Zbierz brzegi folii i zwiń je tworząc mały pakunek. Jeśli obawiacie się że z jajkiem może się stać coś dziwnego dla bezpieczeństwa można zwinąć ją nitką. Wrzuć paczuszki do wrzątku i gotuj 3-4 minuty w zależności od wielkości jajka i upodobań w kwestii ściętego żółtka:)
Sos holenderski- Masło rozpuść. Na garnek z gotującą się wodą postaw miskę. Żółtka oddziel od białek (białka nie będą potrzebne więc jeśli macie jakiś kreatywny sposób na ich wykorzystanie to próbujcie- dzięki temu że jajko na miękko zrobiłam w postaci "pakunków" dodałam do nich całe białko jakie mi zostało z robienia sosu). I wrzuć je do miski dodaj wodę, sok z cytryny i przyprawy i ubijaj trzepaczką. Stopniowo dodawaj masło trzeba uważać żeby sos się nie zważył (jeśli tak się stanie można go uratować dodając nieco zimnej wody i mieszać aż znowu konsystencja będzie kremowa) i znowu ubijaj aż sos stanie się gęsty. Powinien być puszysty i gładki o konsystencji majonezu.
Szparagi wyłóż na talerz a na nich połóż jajko. Całość polej sosem. Grzanki i kawa pasują do tego idealnie!

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz