niedziela, 9 listopada 2014

American cookies

Wczoraj przejeżdżałam obok centrum handlowego. Zaczynali montować wielką choinkę. Wiem, że jest listopad, że to wszystko to czysta komercja, że wszędzie jest tego za dużo i że dla większości ludzi jest to mocno drażniące.. Ale.. Nazwałabym siebie frajerem bożonarodzeniowym. Dlaczego? Bo to właśnie dla takich jak ja, są te wszystkie ozdoby, bzdetki, świecidełka, świąteczne dodatki, kubki, herbatki, świeczki, kuchenne akcesoria i inne duperelki na których można zarobić. Gdybym mogła zakopałabym się w takich dodatkach i nie wychodziła do marca. Nie lubię zimy, a te drobne świąteczne drobiazgi umilają mi czas i powodują, że jest mi jakoś tak ciepło, rodzinnie i domowo. Przypominają mi się święta u mnie w domu. Bardzo lubiłam i lubię ten czas. Ale do rzeczy... American cookies... Pamiętacie odcinek "Przyjaciół" w którym Monica prosiła Phoebe o przepis na idealna ciasteczka jej babci? Przez pół odcinka piekły różne wersje, aż w końcu okazało się, że był to przepis na ciasteczka z Nestle Toll House. U nas nie ma tego wynalazku więc dodałam gorzką czekoladę. No i cóż...To nie są po prostu jakieś tam zwykłe ciastka. To najlepsze ciastka jakie jadłam! Idealne! Kruche, czekoladowe i bardzo, ale to bardzo smaczne. Jak na ciastka przystało szybkie do zrobienia. Na pewno nie raz wrócę do tego przepisu i jestem w stanie zrozumieć dlaczego Monica upiekła ponad 20 partii, i tak bardzo chciała mieć przepis.   




















Składniki:
2 i 1/4 szklanki maki pszennej
1 płaska łyżka proszku do pieczenia
szczypta soli
szklanka miękkiego masła pokrojonego w kawałki
pól szklanki białego cukru
3/4 szklanki cukru trzcinowego
1 łyżka ekstraktu waniliowego
2 duże jajka
szklanka czekolady pokrojonej w kawałki
pół szklanki orzechów (użyłam laskowych)

Wykonanie:
Orzechy laskowe pozbaw skóry (gdy rozgrzewam piekarnik wrzucam orzechy na blachę i wstawiam do piekarnika na kilka minut- następnie wysypuję je na czystą szmatkę i pocierając usuwam skórę) i pokrój je na kawałki. Wszystkie składniki oprócz czekolady i orzechów wymieszaj w misce. Możesz pomóc sobie i wymieszać całość rękami. Dodaj orzechy i czekoladę. Znowu wymieszaj. Uformuj wałek i odcinaj kawałki ok 2 cm. Spłaszcz je palcami. Układaj na blaszce wyłożonej papierem lub mata do pieczenia. Piecz w piekarniku rozgrzanym do 190 stopni przez ok 15 minut aż ciasteczka lekko się zrumienią.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz