sobota, 22 listopada 2014

Makaron z warzywami na azjatycką nutę

Ostatnio mam przeogromną ochotę na bardzo ostre jedzenie. Piekielnie ostre. To chyba jakaś reakcja obronna na to zimno. Papryczka chili albo ostre sosy lądują więc u mnie w niemal każdej potrawie. Począwszy od kanapek a na daniach obiadowych skończywszy. Dzisiaj znowu na azjatycką nutę. Ale kocham tę kuchnię. Jest rozgrzewająca, ostra i pyszna. U mnie wersja wege ale dodanie mięsa (np. polędwicy wołowej) uważam za niegłupi pomysł i gdyby nie to że wpadło mi to do głowy za późno to bym ją dodała. Pierwszy raz zrobiłam to danie w formie sałatki bez makaronu i zabrałam je do pracy. Zasmakowało mi do tego stopnia że zrobiłam je dziś na obiad. Także sprawdzi się również bez makaronu. Szybko, smacznie i egzotycznie. Uwielbiam!




















Składniki (na dwie osoby):
ok 250 g makaronu (chow mein)
3 marchewki
pół białej rzodkiewki
50 g fasolki szparagowej zielonej
pół dużej papryczki chili
kawałek imbiru
4 ząbki czosnku
sos sojowy
olej do smażenia (użyłam oleju ryżowego)
pieprz
opcjonalnie: sezam olej sezamowy

Wykonanie:
Makaron przygotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Marchewki i białą rzodkiewkę pokrój używając obieraczki do warzyw na cienkie plastry. Fasolkę pozbaw końcówek. Na patelni rozgrzej olej dodaj drobno pokrojoną papryczkę, czosnek i imbir. Smaż przez chwilę. Dodaj warzywa, sos sojowy i pieprz. Wymieszaj. Przykryj i smaż aż warzywa zmiękną ale pozostaną lekko chrupie. Możesz dodać odrobinę oleju. Gdy warzywa będą gotowe na patelnię dorzuć makaron i smaż przez chwilę. Rozłóż porcje na talerzu posyp sezamem i polej odrobina oleju sezamowego.

Smacznego!
Smaczna Jesień

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz