wtorek, 4 listopada 2014

Polędwica wołowa z warzywami na chińską nutę

Chorujemy, chorujemy nadal chorujemy... ale jest lepiej. Niewiele ale lepiej. Gotowanie trochę zeszło na dalszy tor. Pierwszy to organizowanie czasu choremu 2,5 latkowi. Na szczęście jest bardzo wdzięcznym i niemarudzącym pacjentem więc nie jest źle. Poza tym w kwestii gotowania.. M. ugotował dla mnie rosół. Jedząc go zastanawiałam się czy wiedziałam wcześniej, że potrafi to zrobić? Chyba nie do końca. Miło było się zaskoczyć tym bardziej że rosół był naprawdę pyszny i postawił mnie na nogi! W ramach rewanżu przygotowałam polędwicę wołową z warzywami. Na chińską nutę. Bo jeśli rewanżować się facetowi w kuchni to zdecydowanie mięsem:) Kuchnia chińska jest naprawdę fajna. Szybka i łatwa. Dzięki krótkotrwałemu gotowaniu/ smażeniu zachowujemy świeżość, konsystencję przy okazji oszczędzając trochę czasu. A do tego jest bardzo kolorowo, smacznie i zdrowo.  




















Składniki:
400 g polędwicy wołowej
pół brokuła pokrojonego na kawałki
2 marchewki obrane i pokrojone w słupki
garść groszku cukrowego (użyłam mrożonego- którego rozmroziłam)
100 ml bulionu wołowego
makaron chiński (użyłam makaronu chow mein)
2 łyżki sosu sojowego
szczypta cukru
2 ząbki czosnku
pieprz
olej sezamowy

Wykonanie:
Makaron przygotuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Polędwicę pokrój w kawałki i przełóż do miski. Dodaj sos sojowy, pieprz, cukier, czosnek drobno posiekany i ok 3 łyżki oleju sezamowego. Odstaw na ok 30 minut a jeśli masz więcej czasu na godzinę. Po tym czasie wrzuć mięso na rozgrzany wok (lub zwykłą patelnię) z odrobiną oleju sezamowego i smaż mięso 2 minuty aż będzie średnio wysmażone. Przełóż je do miski. Do woka wrzuć marchewkę, kawałki brokuła i groszek. Wlej bulion, przykryj i duś chwilę aż warzywa zmiękną ale nie będą rozgotowane. Dorzuć mięso i smaż 2 minuty. Podawaj z makaronem.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. bardzo zachęcające do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dojadam resztki:) Warte wypróbowania na pewno!

      Usuń
  2. zachęcamy do zgłoszenia przepisu do akcji makarony świata na zBLOGowanych. W akcji mnóstwo nagród do wygrania!

    OdpowiedzUsuń