wtorek, 25 listopada 2014

Cukinia faszerowana soczewicą i suszonymi pomidorami

Wyciągnęłam nauszniki i rękawiczki. To już ten czas. Zrobiło mi się jakoś tak melancholijnie. I chyba trochę zimowo. Szybko robi się ciemno jest coraz zimniej. Nie mam ochoty nawet wystawić nosa z domu. Tak więc mamy sporo czasu na zabawę z synem. Bardzo mnie to cieszy. Bawimy się, rysujemy, wycinamy.. Jest kolorowo, wesoło i kreatywnie. Także czas na gotowanie jest mocno ograniczony. I to bardzo mocno. Dlatego gotuję partiami lub wybieram ultra szybkie przepisy. Zwykle warzywa faszeruje się mięsem. Ale mówiąc szczerze, trochę mnie to już nudzi. Dlatego wybrałam czerwoną soczewicę. Myślę, że to bardzo trafne połączenie. Smaczne i zdrowe. Choć nie twierdzę, że wersja z mięsem jest niesmaczna i niezdrowa:) To po prostu jak wszystko, kwestia gustu. Można dodać mięso mielone, ale moim zdaniem samej soczewicy naprawdę niczego nie brakuje. 




















Składniki:
2 średnie cukinie
1 duża cebula
szklanka soczewicy- u mnie czerwona
kilka suszonych pomidorów
50 g dowolnego żółtego sera
sól
pieprz
olej (u mnie ryżowy)

*Możesz wybrać dowolny kolor. Pamiętaj, że czerwona soczewica jest najmniej czasochłonna i bardzo szybko się gotuje i łatwo ją rozgotować. Zieloną soczewicę dobrze jest namoczyć ok 30 minut przed gotowaniem. Soczewice chętnie chłonie wodę- więc nalej jej dwukrotnie więcej niż soczewicy. Zielona będzie się odrobinę dłużej gotować. Jeśli zależy Ci żeby była miękka, gotuj ją ok 20 minut. 

Wykonanie:
Soczewicę ugotuj, ale nie do miękkości. Powinna pozostać lekko twarda. Gotuj ją nieco krócej. W tym czasie cebulę podsmaż, aż stanie się szklista. Dodaj do niej pomidora pokrojonego w kawałki. Smaż przez chwilę stale mieszając. Dodaj ugotowaną soczewicę, przypraw solą i pieprzem i wymieszaj. Cukinie przekrój na pół i usuń pestki. Zrobiłam to nożykiem do robienia kulek w owocach. Ale łyżeczka też da sobie radę. Nadzieniem faszeruj cukinie. Posyp startym serem. Wstaw do nagrzanego piekarnika do temp. 180 stopni i zapiekaj ok 20-25 minut. Do momentu, aż cukinia zmięknie. 

Smacznego!

Smaczna Jesień

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz