środa, 4 lutego 2015

Naleśniki z twarogiem i ciepłymi owocami

Mimo tego, że pogoda nie jest przerażająco straszna zdarza mi się tęsknić za latem. Po prostu. Za ciepłem i za ulubionymi owocami. Zdecydowanie jestem dzieckiem lata. Nie żeby przeszkadzało mi ubieranie miliona warstw ubrań i skakanie przez zaspy. Naprawdę cieszę się na śnieg. Ale ta radość jest krótka. Lubię zimę ale zdecydowanie bardziej lubię lato i słońce. A jak to mówią jeśli łapie Cię dół (pogodowy także) lub jesteś w niezbyt dobrym humorze to trzeba go poprawić fundując sobie małe przyjemności. W końcu nikt nie chce długo pozostać w takim "nienastroju". Pyszne jedzenie naprawdę pomaga! Naleśniki na obiad to zawsze dobry pomysł. A w wersji z owocami są absolutnie fenomenalne. Przygotowałam je z jabłkami i pomarańczami ale każde inne owoce (np. gruszki, śliwki czy truskawki) sprawdzą się równie dobrze. Przeglądając ostatnio zdjęcia z Maroka natrafiłam na fotkę "sałatki" z pomarańczy posypanej cukrem i cynamonem. Tak więc inspirując się tym dodałam odrobinę tej przyprawy. W końcu poprawia nastrój i każda pomoc w odzyskaniu dobrego humoru się przyda:) Jeśli macie ochotę dodajcie także ulubione orzechy.




















Składniki:
na ciasto naleśnikowe:
2 szklanki mąki pszennej
1,5 szklanki mleka
2 jajka
sól
woda gazowana (ok szklanka)

nadzienie:
250 g półtłustego twarogu
3-4 łyżki jogurtu naturalnego
pół łyżeczki cynamonu
miód

owoce:
duże jabłko
pomarańcza
cynamon
sos balsamiczny (smak cytrusowy)
miód- z miodem ostrożnie bo jest także w nadzieniu- więc uważaj żeby nie było za słodko:)
łyżka masła
opcjonalnie: orzechy pokrojone

Wykonanie:
Składniki na ciasto naleśnikowe wymieszaj w misce. Wodę dodawaj stopniowo żeby ciasto nie było zbyt rzadkie (można dodać wtedy więcej mąki). Usmaż naleśniki. Twaróg przełóż do miski, dodaj jogurt, cynamon i miód. Wymieszaj. Owoce pozbaw skóry. Jabłka pokrój w ósemki a pomarańcze porozdzielaj na mniejsze cząstki. Na patelni rozpuść masło. Wrzuć owoce, dodaj miód i cynamon. Smaż je chwilę. Nie dopuść do tego żeby zbyt bardzo się rozpadły. Naleśniki faszeruj serem i zwijaj. Na naleśniki rozłóż owoce (i orzechy jeśli używasz)  i polej je odrobiną sosu.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz