czwartek, 5 lutego 2015

Focaccia z rozmarynem i oliwkami

Uwielbiam focaccie! Jest świetna na imprezę (podana z dobra oliwą), sprawdza się jako baza do kanapek i można eksperymentować z dodatkami. Mimo że to włoski wynalazek w mojej kuchni zrobiło się... grecko. Użyłam dodatków które mam z Grecji. Nie był to mój zamiar po prostu w trakcie przygotowywania uświadomiłam sobie że dodatki których używam są właśnie z Grecji. Oliwki i oliwa z Lefkady a rozmaryn z Rodos. Od razu zrobiło mi się jakoś tak lepiej, przyjemniej. Takie wspomnienia wakacyjne działają na mnie bardzo pozytywnie. Wiem, że nie działa to tak na każdego ale mnie te drobne rzeczy bardzo cieszą.. Wprowadzają w dobry stan i nastrój. Co do samej foccaci to zgodnie z przewidywaniem- wyszła świetna. Puszysta i smaczna. Oprócz tego że zasmakowała mnie i M. to dodatkowo zasmakowała bardzo mojemu synowi i mojej babci. Tak więc właśnie ją sobie zjadamy:) Pyszności!

Poprzednie foccacie które robiłam:
Focaccia z cukinią i porami
Focaccia z ziołami i solą morską





















Składniki:
500 g mąki pszennej
30 g świeżych drożdży
pół łyżeczki cukru
płaska łyżeczka soli
3-4 łyżki oliwy z oliwek
250 ml letniej wody
2 łyżki suszonego rozmarynu
oliwki

Wykonanie:
Do miski rozkrusz drożdże, dodaj cukier i wodę. Wymieszaj i odstaw na 5 minut. Do drugiej miski wsyp mąkę, sól, rozmaryn. Dodaj drożdże. Wyrób gładkie i elastyczne ciasto (ok 10 minut). Odstaw w ciepłe miejsce na godzinę. Po tym czasie formuj okrągłe chlebki. Możesz także upiec foccacie w formie. Oliwki powbijaj w ciasto. Tak żeby nie wypadały. Piecz w rozgrzanym piekarniku (180 stopni) przez 30 minut. Zerkaj żeby się nie spaliła.

Smacznego! Focaccia - biała pizza

4 komentarze:

  1. jak ją podajesz na imprezach? :) Po prostu pokrojoną na kawałki i polaną oliwą czy jak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stawiam ją całą na stole i każdy kroi lub urywa sobie ile chce. Do tego oliwa i płatki chili albo pesto z rukoli:)

      Usuń
    2. Pesto z rukoli, tego się po Tobie spodziewałam :P Dzięki za odpowiedź :)

      Usuń
    3. Heheh...oczywista oczywistość w moim przypadku:) Pozdrawiam!

      Usuń