poniedziałek, 9 lutego 2015

Wariacje na temat chlebków pita

Czasami myślę, że nie doceniam jakie fajne mam dziecko. Choć doceniam przecież  i wiem o tym doskonale(!) to myślę, że to i tak za mało. Co prawda są dni kiedy każde moje wyjście z pokoju kończy się tym że przychodzi i pyta z wyrzutem "Mamusiu, dlaczego mi uciekłaś?" ale są i takie jak dziś kiedy jestem w stanie pół dnia spędzić w kuchni podczas gdy mój maluch układa puzzle, bawi się klockami lub ciastoliną i zupełnie nie jestem mu potrzebna. Wręcz gdy zaglądam do pokoju żeby zerknąć co robi nawet mnie nie zauważa. Synu- dziękuje Ci za to! Bo wszyscy jesteśmy szczęśliwi! Ja mogę trochę pogotować a M. czuje się "dopieszczony" kulinarnie... no w końcu robię mięso. Wiem, że chlebki pita powinnam zrobić sama. Ale jakoś dzisiaj nie miałam tak wygórowanych ambicji. Czasem bywa i tak. Raz się chce a raz trzeba pójść na łatwiznę. Kiedyś zrobię je samodzielnie... ale to nie dziś. Ja postawiałam na dwie wersje. Wersja wegańska z falafelem z ciecierzycy i dla mięsożerców z kurczakiem. Falafel z ciecierzycy przygotowałam tak jak robi się to w Izraelu. Bo o ile nie myli mnie pamięć, tam właśnie pierwszy raz się z nim spotkałam. Oprócz tego trochę warzyw sos na bazie tahini i harrisa. Dziś każdy znalazł coś dla siebie:)




















Składniki:
Obie wersje:
pomidory (użyłam pomidorów cherry)
papryka
cebula

chlebki pita z kurczakiem:
1 pierś z kurczaka
1/4 łyżeczki przypraw:
kuminu
soli
pieprzu
słodkiej czerwonej papryki
kurkumy
ziaren kolendry
wszystkie przyprawy utłuczone w moździerzu

Pita z falafelem
pół szklanki ciecierzycy (namoczonej i ugotowanej- lub z puszki)
pół cebuli
3 ząbki czosnku
szczypta kuminu
sól
pieprz
łyżka pietruszki (posiekana)
1/4 łyżeczki ziaren kolendry
szczypta płatków chili
pół łyżeczki sody oczyszczonej
ok 2 łyżki mąki pszennej- jeśli masę ciężko uformować

sos tahini:
5 łyżek gęstego jogurtu
łyżka pasty tahini
łyżeczka soku z cytryny
łyżka cebuli drobno pokrojona
sól
pieprz

Wykonanie:
Składniki na sos tahini wymieszaj w misce i odstaw.
Wersja kurczakowa:
Pierś z kurczaka pokrój w kawałki. Dodaj utłuczone przyprawy i wymieszaj. Odstaw na godzinę. Pomidory pokrój w kawałki, paprykę w paski a cebulę w piórka. Kurczaka usmaż. Przygotuj chlebki pita zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Odetnij kawałek z góry i włóż do kieszonki warzywa i mięso. Polej sosem tahini i harrisą. Podawaj od razu.

Wersja z falafelem:
Składniki na falafel (oprócz mąki) zmiksuj. Tylko nie miksuj ich na papkę. Mieszanina powinna przypominać mokre okruchy chleba. Zbyt długie pulsowanie spowoduje, że kulki będą zbyt ciężkie. Gdy masa będzie zbyt luźna dodaj mąkę. Wymieszaj całość i formuj kulki. Smaż je na rozgrzanym oleju. Gdy będą gotowe przygotuj chlebki pita zgodnie z opisem na opakowaniu. Odetnij górę i faszeruj warzywami, sosem tahini i harrisą. Dodaj falafele.

Smacznego!



(Nie) nudna kanapka ed II

1 komentarz:

  1. Bardzo fajna wariacja ;) Zapraszam do udziału w kanapkowej akcji to świetna inspiracja :)

    OdpowiedzUsuń