sobota, 7 lutego 2015

Placki z serka wiejskiego podane z bekonem i syropem klonowym

Obiecałam sobie, że najbliższy czas to czas na zrobienie porządku ze zdjęciami które mam na komputerze. Odkąd mamy dziecko zdjęć i filmów przybywa i w którymś momencie przestałam mieć nad tym kontrolę. Do tego dochodzą zdjęcia z podróży i blogowania. Niby wszystko jest w folderach i niby opisane. Niby. Bo okazało się przy gruntownych porządkach że mam kilkanaście a właściwie kilkadziesiąt tych samych zdjęć i filmów ale w rożnych folderach. Ogólnie dużo zabawy i przekopywania ale trzeba to zrobić bo zaległości narastają. W dodatku ciężko mi, jeśli znajdę jakiś filmik mojego synka nie obejrzeć go, nie zamyślić się i nie wspominać. A czas leci. Muszę nad tym zapanować i to ogarnąć.. Potrzebowałam dziś szybkiego i porządnego śniadania. A takich placków, z serka wiejskiego, jeszcze nie jadłam. Podałam je z syropem klonowym i bekonem i... kompletnie, absolutnie przepadłam. Uwielbiam połączenie bekonu i syropu klonowego- jest naprawdę doskonałe. Kto nie próbował koniecznie musi nadrobić! Ale jeśli nie czujecie się przekonani (naprawdę warto się przekonać) to myślę, że wersja z cukrem pudrem też będzie ok. Cóż mogę powiedzieć o samych plackach? Są puszyste, delikatne i bardzo smaczne. Jeśli znudziło Wam się jedzenie serka wiejskiego z miodem lub z solą polecam te placki. A jeśli chcecie zaszaleć to wypróbujcie ten przepis na serek wiejski z suszonymi pomidorami, oliwkami i migdałami.





















Składniki:
opakowanie (200 g) serka wiejskiego (granulki)
2 jajka
ok pół szklanki mleka (może być roślinne)
3- 4 łyżki mąki pszennej
szczypta soli
łyżeczka cukru
łyżka oliwy z oliwek

do podania:
podsmażony bekon, syrop klonowy, cukier puder, dżem itp

Wykonanie:
Do miski przełóż serek. Dodaj dwa jajka i lekko wymieszaj. Następnie dodaj mąkę, sól i cukier. Także wymieszaj. Jeśli masa będzie zbyt zwarta dodaj mleka (zależy od konsystencji serka). Musi dawać się łatwo rozprowadzać na patelni. Ja dodaję do ciasta oliwę bo smażę placki przy użycie maszyny do naleśników więc nie używam już tłuszczu. Smaż aż placki będą rumiane z obu stron. Podawaj z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!

4 komentarze: